تلاش کشورهای شرق دور برای جذب دانشجویان بین‌المللی

۷فروردین ۱۳،

04-159.jpg

در حالی که دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس در جذب دانشجویان بین‌المللی در جهان پیشرو می باشند با این حال کشورهای آسیایی در شرق دور به سرعت در حال در دست گرفتن ابتکار عمل در این زمینه می باشند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کشورهای چین، کره جنوبی، تایوان و ژاپن با هدف جذب دانشجو از سراسر جهان سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بخش آموزش خود انجام داده‌اند.

کشور چین به سبب برنامه‌ریزی بلند مدت دولت این کشور در بخش بازسازی و بروز رسانی نظام آموزش در مقایسه با سایر کشورهای همسایه خود از آنها پیشی گرفته است. از سوی دیگر به سبب اهمیت یافتن اقتصاد کشور چین، سایر کشورها و موسسات آموزش عالی چشم به همکاری اقتصادی و آموزشی با این کشور دارند. این امر یکی از دلایل مهم در ایجاد دانشگاه‌های اقماری در کشور چین شده است.

در کشور کره نقش کلیدی در رسیدن به آموزش و شناخت این کشور را «موج کره‌ای» ناشی از موسیقی و فیلم‌های درام در این کشور ایفا می‌کند. دولت و نظام آموزشی این کشور از این محبوبیت در راه جذب دانشجویان بین‌المللی به ویژه در دانشگاه کاتولیک کره استفاده می‌کند.

در مورد ژاپن باید گفت محبوبیت این کشور جزیره‌ای و فرهنگی یک دهه قبل از موج کره‌ای شکل گرفت، اما در حالی که این مسئله جذب دانشجویان بین‌المللی را از سوی این کشور به طور مثبتی تحت الشعاع قرار می‌دهد، با این حال حس انزوا و دور افتادگی این کشور می‌تواند منجر به کاهش شمار دانشجویان بین‌المللی در درازمدت در این کشور شود.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، کشور تایوان نیز اخیراً فشار فراوانی را ایجاد کرده است تا نظام آموزش عالی خود را بین‌المللی کند. اگرچه مردم این کشور همچنان در خصوص باز کردن راه برای ورود دانشجویان بین‌المللی به این کشور مردد می باشند و این مسئله همچنان به دشواری‌های جذب دانشجویان بین‌المللی در تایوان دامن می‌زند.

در تمامی کشورهای فوق بحث زبان بسیار مهم است و هر یک از این کشورها در حال بکارگیری برنامه‌های زبان انگلیسی و آموزش زبان محلی به دانشجویان بین‌المللی جهت افزایش سهم خود در پذیرش و جذب دانشجویان از سراسر جهان می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.