تلخ‌ترین تساوی تاریخ بارسلونا/ چلسی فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شد

وداع آبی و اناری‌ها با دومین جام در یک هفته

چلسی با حذف بهترین تیم سال های اخیر فوتبال دنیا به دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دور برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا دیشب آغاز شد و دو تیم بارسلونا و چلسی در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت تا نماینده انگلیس با برتری ۳-۲ در مجمودع دو بازی گام به دیدار پایانی بگذارد.

در این مسابقه زیبا و تماشایی برای بارسا والدز، پویول، پیکه، ماسچرانو، بوسکتس، ژاوی، اینیستا، فابرگاس، مسی، سانچز و کوئنکا و برای چلسی نیز چک، تری، کهیل، کول، ایوانوویچ، میکل، لمپارد، میرلس، رامیرس، ماتا و دروگبا به میدان رفتند.

بارسا بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان دقیقه ۲ لیونل مسی یک فرصت تک به تک را با ضربه پای راست از دست داد.

در دقیقه ۵ گری کهیل مدافع چلسی به دلیل مصدومیت تعویض شد و مشکلات این تیم بیشتر شود.

در دقیقه ۱۷ جرارد پیکه پس از برخوردی که با دروازه بان تیمش داشت، آسیب دید و جای خود را به دنی آلوز داد.

در دقیقه ۱۹ مسی باز هم با پیتر چک تک به تک شد، اما ضربه او را دروازه بان چلسی با پا دفع کرد.

بارسا در لحظه بر حملاتش اضافه می کرد؛ تا اینکه در نهایت در دقیقه ۳۵ به گل نخست رسید. پاس عرضی کوئنکا در مقابل دروازه خالی به بوسکتس رسید و او دروازه خالی حریف را باز کرد.

در دقیقه ۳۷ چلسی ۱۰ نفره شد. حرکت زشت و ضربه ناجوانمردانه تری به کمر سانچز باعث شد تا داور اهل ترکیه به این مدافع خشن کارت قرمز نشان بدهد.

بارسا خیلی زود برتری اش را دو برابر کرد. در دقیقه ۴۳ آندرس اینیستا روی پاس تماشایی مسی و در فرصتی تک به تک با چک موفق شد گل دوم را با ضربه ای دقیق و زمینی باز کند.

هواداران بارسا هرگز فکر نمی کردند که تیمشان حذف شود و در فکر گل های بیشتر بودند.

در دقیقه ۴۷ رامیرس روی پاس عمقی لمپارد و با یک ضربه چیپ دروازه والدز را گشود تا چلسی در پایان نیمه اول تیم صعود کننده باشد.

با آغاز نیمه دوم بارسا صاحب یک ضربه پنالتی شد. در دقیقه ۴۷ دیدیه دروگبا بر روی فابرگاس مرتکب خطای پنالتی شد. پشت این ضربه حساس لیونل مسی، بهترین بازیکن سال های اخیر فوتبال دنیا ایستاد، اما ضربه او به دیرک افقی برخورد کرد و تبدیل به گل سوم نشد.

فشار بارسا بر روی دروازه حریف و البته استرس بازیکنان این تیم هر لحظه بیشتر می شد و این مساله را کاملاً در بازی آبی و اناری پوشان مشهود بود. حتی تعویض ورود کریستیان تلو و سیدو کیتا هم گره گشا نشد و بارسا هر چه می زد، به در بسته برخورد می کرد. تقریباً در بیشتر دقایق نیمه دوم همه ۱۰ بازیکن چلسی در درون محوطه جریمه خودی حضور داشتند و همین مساله عبور توپ از لایه های دفاعی را سخت تر می کرد.

در دقیقه ۸۲ مسی که در دیدار رفت و همچنین ال کلاسیکو در گلزنی ناکام بود، با شوتی زمین دروازه حریف را تهدید کرد، اما ضربه او به دیرک عمودی برخورد کرد.

در دقیقه ۹۰ فرناندو تورس که چند دقیقه قبل جایگزین دروگبا شده بود، تیر خلاص را شلیک کرد. او از نیمه زمین چلسی با والدز تک به تک شد و تا درون محوطه جریمه پیش رفت. تورس که مدت ها از آخرین گلزنی اش برای چلسی می گذشت، پس از عبور از والدز گل دوم تیم لندنی را به ثمر رساند تا حکم صعود تیمش را امضا کند.

بدین ترتیب بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی وداعی تلخ با رقابت های امسال داشت.
این حذف در حالی بود که شاگردان گواردیولا در ابتدای هفته نیز با شکست ۲-۱ برابر رئال مادرید قهرمانی در لالیگا را از دست داده بود.

در دیگر بازی این مرحله امشب رئال مادرید میزبان بایرن مونیخ است. دیدار رفت با برتری ۲-۱ بایرن خاتمه یافت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.