تلفات حوادث رانندگی کاهش یافت

جام جم آنلاین: در حالی که آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در اردیبهشت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک درصد افزایش یافته،‌ اما این آمار در دو ماهه امسال نسبت به سال قبل ۸٫۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در اردیبهشت امسال یکهزار و ۵۳۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد یکهزار و ۲۲۴ نفر مرد و ۳۱۴ نفر زن بودند.

افزایش مرگ در جاده های درون شهری

بر اساس این گزارش از کل تلفات حوادث رانندگی در اردیبهشت امسال ۸۶۱ مورد در مسیرهای برون شهری، ۵۲۴ مورد در مسیرهای درون شهری، ۱۴۵ نفر در جاده های روستایی و  هشت نفر در مسیرهای نامعلوم ثبت شده‌است. نکته شایان توجه در این گزارش افزایش ۱۵٫۹ درصدی مرگ در جاده های درون شهری است. تلفات جاده های درون شهری در اردیبهشت سال گذشته ۴۵۲ نفر بود که با افزایشی چشمگیر در اردیبهشت امسال به ۵۲۴ نفر رسیده است.

افزایش مصدومان

همچنین در این ماه ۲۶ هزار و ۶۰۶ نفر در حوادث رانندگی مصدوم و به این سازمان ارجاع شدند که این آمار نسبت به ۲۴ هزار و ۲۰۴ نفر مدت مشابه سال قبل ۹٫۹ درصد افزایش یافته است.

مرگ سه هزار و ۷۷ نفر در حوادث دو ماهه اول امسال

بر اساس این گزارش در دو ماهه اول سال جاری سه هزار و ۷۷ نفر در حوادث رانندگی جان باخته‌اند این که این رقم در مقایسه با سه هزار و ۳۵۳ نفری که در مدت مشابه سال قبل در حوادث رانندگی جانشان را از دست داده‌اند، ۸٫۲ درصد کاهش یافته است. از تلفات حوادث رانندگی دو ماهه امسال دو هزار و ۳۸۱ نفر مرد و ۶۹۶ نفر زن بودند.

همچنین طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی ۴٫۹ درصد افزایش یافت و از ۵۰ هزار و ۴۱۱ مصدوم حوادث رانندگی دو ماهه سال گذشته به ۵۲ هزار و ۸۹۵ نفر در سال جاری رسید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.