تلفات گوزن های زرد به ۲۲ راس رسید/ تنها ۵۰ راس دیگر باقی مانده

۲۹خردادماه،

تلفات گوزن های زرد به ۲۲ راس رسید/ تنها ۵۰ راس دیگر باقی مانده

تلفات گوزن های زرد به 22 راس رسید/ تنها 50 راس دیگر باقی مانده

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:علی رغم تمام تلاش های محیط زیست و سایر ارگان ها تلفات گوزن های زرد به ۲۲ راس رسید.
 
به گزارش راسخون به نقل ازممتازنیوز، لاهیجانی زاده گفت: براساس آخرین آمار تا شب قبل تلفات  گوزن های جنگل های دز وکرخه که مورد هجوم مگس های مهاجم قرار گرفته اند به  ۲۲ راس رسید.

وی با اشاره به نصب دوربین های دید در شب ادامه داد:کار نصب تور هوایی به اتمام رسیده است و امیدواریم گوزن ها با اطمینان از شرایط موجود زیر تور بیایند تا با زنده گیری آنها از تلف شد نشان  جلوگیری کنیم.
 
لاهیجانی زاده  با اشاره به زنده گیری ۶گوزن  افزود: از مجموع گوزن های زنده گیری شده نیز یک راس به سبب وخامت حالش تلف شد.

این درحالیست که  در بدن اکثر گوزن ها که زیر تور رفت وآمد می کنند نیز آثار زخم وبیماری  ملاحظه می گردد که این امر مارا نگران می کند .

وی افزود :طبق آخرین سرشماری در اواخر سال قبل تعداد این گونه در حال انقراض  ۶۰تا۷۰ راس تخمین زده شده است که امیدواریم طی چند روز آینده با زنده گیری آنها به این شرایط تلخ پایان دهیم.

وی ادامه داد: نیروهای حفاظت محیط زیست استان به همراه دامپزشکان از زمان تلف شدن اولین گوزن به طور شبانه روزی در تلاش می باشند تا با زنده گیری گوزن ها از اتلاف بیشتر آن ها جلوگیری شود اما به سبب وسعت جنگل و پوشش گیاهی این کار به سختی پیش می رود، و در صورتی که کار زنده گیری در این هفته به پایان برسد آغاز به سم پاشی و ضدعفونی جنگل خواهیم کرد.
 
وی تصریح کرد: این مگس با تخم ریزی در جاهای نرم بدن گوزن سر و گردن حیوان را هدف قرار می دهد و وارد بافت بدن می گردد که نیاز به درمان مستقیم دارد.
 
لاهیجان زاده اذعان داشت: این مگس در طول روز می تواند ۱۰۰ هزار تخم بر روی بدن گوزن بریزد که بعد از این که این تخم ها به کرم تبدیل شد چشم سر و نهایتاً مغز گوزن را می خورد و در عرض ۳ روز گوزن تلف می گردد و تنها با آغاز فصل گرما از بین می رود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.