تلفن‌همراه سبب حواس‌پرتی کاربران می‌شود

۲۷م اسفند ،

 

اگر داخل اتوبوس در مقابل شخصی نشسته‌اید که مشغول صحبت با تلفن‌همراه است و برای دوازدهمین بار یک پاراگراف را مطالعه می‌کنید و هیچ چیز از آن متوجه نمی‌شوید چندان تعجب نکنید. زیرا دانشمندان در پایان یک مطالعه تازه دریافتند صحبت با تلفن‌همراه بیش از مکالماتی که به صورت رو در رو بین دو فرد انجام می‌شود، می‌تواند حواس انسان را پرت کرده و او را گیج کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ نتایج حاصل از این مطالعه تازه در آخرین شماره از نشریه PLoS One انتشار یافته است که طی آن از دانشجویان خواسته شد فرم حاوی جملات بهم ریخته را در شرایطی که فرد محقق در مقابل آن‌ها مشغول صحبت کردن با تلفن است، مرتب کنند. در پایان این بررسی مشخص شد که بیشتر دانشجویان در مرتب کردن فرم یاد شده مشکل داشته‌اند و نتوانسته‌اند این کار را به درستی انجام دهند.
 
در مقابل گروه دیگری از دانشجویان مورد بررسی قرار گرفتند که پازل مشابه در اختیار آن‌ها گذاشته شد و همون گفت‌وگوهایی که فرد محقق با تلفن‌همراه انجام میداد، این بار در مقابل وی بین دو فرد به‌صورت رو در رو انجام شد. این بررسی نشان داد که این گروه از اشخاص فرم‌های خود را به دقت بیشتر و بدون اشتباه مرتب کرده‌اند.
 
لازم به ذکر است، این آخرین بررسی انجام شده در این زمینه محسوب می‌شود که نشان می‌دهد تلفن‌همراه با گیج شدن و حواس‌پرتی کاربران رابطه مستقیم دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.