تلفن همراه بار دیگر گران شد

۱۹م آذر ، موبنا- افزایش قیمت دلار و درهم در اولین روز از هفته جاری بهای تمامی گوشی های موبایل موجود در بازار را افزایش داد.

به نقل از منابع بازاری، قیمت تمامی گوشی های موبایل به سبب افزایش نرخ ارز تا سقف ۳۰ هزار تومان گران شدند.

یکی از فروشندگان موبایل در این باره گفت: روند صعودی نرخ ارز نسبت به هفته قبل سبب شده تا بهای این کالای ارتباطی نیز گران شود.

“سعید کبیری” افزود: در شرایط فعلی بیشتر فروشندگان از عرضه و فروش انواع گوشی های تلفن همراه اجتناب می کنند چرا که هر لحظه قیمت ارز در حال افزایش است.

وی افزود: برخلاف هفته قبل که گوشی های موبایل در روند نزولی قیمت قرار داشتند هم اکنون با افزایش قیمت ارز روند صعودی در پیش گرفته اند.

این فعال بازار با اشاره به ارزیابی بازارتلفن همراه گفت:‌هم اکنون به سبب شرایط اقتصادی حاکم در کشور و به سبب نوسانات غیرقابل پیش بینی نرخ ارز بیشتر فعالان قانونی و غیرقانونی واردات خود را در زمینه عرضه گوشی در سطح بازار کاهش داده اند.

در همین حال یکی دیگر از فروشندگان موبایل با اشاره به گران شدن مجدد موبایل گفت:‌ با شرایط ایجاد شده در بازار میزان تقاضا برای این کالای ارتباطی به طور چشمگیری کاهش می یابد.

وی گفت: واردات گوشی موبایل ارتباط مستقیمی با نرخ ارز در کشور دارد به همین سبب با هرگونه نوسان ارزی شاهد تغییر قیمت در این وسیله دیجیتالی و ارتباطی هستیم.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.