تلفن همراه قاتل چه چیزهایی شده است؟

۱۷فروردین۱۳،

۴۰ سال از اختراع تلفن های قابل حمل می گذرد و این دستگاه الکترونیکی تاکنون وسایل بسیاری را از رده خارج کرده است.

به گزارش اورژانس ITممتازنیوز،بش از چهار دهه از اختراع اولین تلفن قابل حمل می گذرد و این وسیله تا کنون توانسته بسیاری از لوازم و تکنولوژی ها را با خود همراه کرده و شکل قدیمی آن ها را از زندگی های امروزی حذف کند.در این گزارش ۱۰ وسیله ای که توسط تلفن های همراه از بین رفته اند را معرفی می کنیم.

۱- دفتر ثبت یادداشت ها 

با اختراع تلفن همراه،و ساخت نرم افزارهای یادداشت الکترونیکی دفترچه های یادداشت تا حد بسیاری از بین رفته اند و کمتر کسی از این وسیله استفاده می کند.

۲- ساعت های اخطار دهنده 

با استفاده از زنگ اخطار تلفن های همراه،کمتر کسی از ساعت های زنگدار برای بیدار شدن و یادآوری کارها استفاده می کند

۳- دستگاه های موقعیت یاب 

با نصب سنسور موقعیت یاب روی تلفن های همراه،دستگاه های معمولی موقعیت یاب محبوبیت قبل خود را از دست داده و با موبایل ها جایگزین شدند.

۴- ساعت مچی 

یکی از مهمترین لوازمی که کاربرد اصلی خود را با اختراع تلفن همراه از دست داده ساعت های مچی می باشند که بیشتر به عنوان یک وسیله زینتی استفاده می شوند.

۵- تلفن های معمولی 

تلفن های معمولی نیز تحت تاثیر تلفن های همراه قرار گرفته و درصد بالایی از کارایی خود را از دست داده اند.

۶- رادیو های ترانزیستوری

امروزه تلفن های همراه با دارا بودن گیرنده امواج رادیویی توانسته اند کاربران رادیو های بزرگ را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و سبب کم رنگ شدن تعداد کاربران رادیو های معمولی شوند.

۷- پخش کننده های موسیقی

تلفن های همراه تازه با پشتیبانی از انواع فرمت های صوتی و تصویری کاربران بسیاری را جذب کرده اند و این قابلیت یکی از علل پر طرفدار بودن این وسیله به شمار می رود.

۸- ضبط کننده های صوت 

دستگاه های رکوردر و ضبط کننده صدا هم از جمله لوازمی می باشند که جای خود را به تلفن های همراه داده اند.

۹- دوربین ها

استفاده از دوربین های قوی روی تلفن های همراه سبب شده تا دوربین های عکاسی غیر حرفه ای  به یک وسیله ی بدون کاربرد  تبدیل شوند.البته دوربین به کار رفته در تلفن های همراه هنوز جای دوربین های حرفه ای را نگرفته اند.

۱۰- کارت های اعتباری

نرم افزارهای متعددی روی تلفن های همراه نصب می شوند که به موبایل بانک ها معروف شده اند و با استفاده از آن ها دیگر نیازی به استفاده از کارت های اعتباری نخواهید داشت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.