تلف شدن جانور نادر به دست چوپانان+عکس

در کوه‌های منطقه پیر حیدر بخش خرقان شهرستان زرندیه استان مرکزی واقعه دلخراشی روی داد که دل همه دوستداران و طبیعت دوستان ایران را به درد آورد.

ایسنا: در اثر ناآگاهی چوپان محلی روستای عباس آباد استان مرکزی یک سیاه گوش ماده تلف شد.

در کوه‌های منطقه پیر حیدر بخش خرقان شهرستان زرندیه استان مرکزی واقعه دلخراشی روی داد که دل همه دوستداران و طبیعت دوستان ایران را به درد آورد.

چند چوپان محلی روستای عباس آباد که گوسفندان را به دامنه کوه برده بودند در یکی از صخره ها در نزدیکی خود متوجه حیوانی شبیه پلنگ و یوزپلنگ می شوند. بلافاصله به کمک یکی از چوپانان و ۵ سگ گله حیوان را به محاصره در آورده و در یک نبرد نابرابر سیاه گوش (لینکس) ماده به دست سگه های گله از پای در آمده و تنها نصیب این چوپانان ناآگاه گرفتن چند عکس یادگاری از آنها می شود.

بقایای این حیوان زیبا و شاهکار آفرینش هم اکنون برای تاکسیدرمی به تهران ارسال شده و مهندس طالبی (رییس محیط زیست زرندیه) و همکاران پس از این واقعه به حفاظت شدید از منطقه به کمک اهالی و دوستداران محیط زیست برآمده اند.

تاکنون هیچ اثری از این گربه در استان مرکزی و مناطق مجاور تاکنون ثبت نشده بود.

«سیاه گوش» از گونه گربه‌سانان است که ظاهری زیبا دارد. نام علمی این حیوان Felis lynx بوده و دارای پاهای بلند، دم کوتاه و پشمالو با موهای بلند ریش مانند است. این حیوان در انتهای بیرونی گوش‌های خود به طول چهار سانتیمتر موهای بلند مشکی دارد و به همین دلیل به سیاه گوش شهرت یافته است.

سیاه گوش پستانداری است که در هر زایمان سه تا چهار توله به دنیا می‌آورد و فصل جفتگیری آن اوایل زمستان بوده و دوران حاملگی‌اش ۷۰ روز به طول می‌انجامد.

طول عمر این حیوان معمولا ۲۱ سال است و از جوندگان و حیوانات کوچک محیط تغذیه می‌کند به همین دلیل از نظر کنترل جمعیت حیوانات و هرم انرژی برای اکوسیستم ارزش زیادی دارد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.