تلویزیونهای اینترنتی و ماهواره‌ای جایگزین تلویزیونهای کابلی

۱۸م آذر ،

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه Infonetics در گزارشی به بررسی خدمات تلویزیونهای تعاملی و بازار جهانی Pay-TV شامل تلویزیون کابلی، ماهواره‌ای و IPTV پرداخته و اعلام کرده است که در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۲ برغم وجود بحران اقتصادی در دو منطقه آمریکا و اروپا، شاهد رشد ۹٫۴ درصدی در زمینه خدمات Pay-TV بوده‌ایم و ارزش این بازار در نیمه اول سال جاری میلادی به ۱۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

پیش‌بینی‌های این موسسه تحقیقاتی حاکی از آن است که سال ۲۰۱۶ برای اولین بار درآمد satellite TV از درآمد حاصل از تلویزیون کابلی پیشی خواهد گرفت.

براساس اعلام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و طبق پیش‌بینی موسسه Infonetics از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ خدمات Pay-TV در جهان به سبب بازارهای نوظهوری چون برزیل، آرژانتین، مکزیک، روسیه، هند و چین به طور میانگین سالانه ۷ درصد رشد خواهد داشت. همچنین براساس این گزارش آمریکای لاتین سریع‌ترین رشد را در خدمات Pay-TV دارد به نحوی که امسال با جهشی ۲۳ درصدی به ارزشی بیش از ۲۳ میلیارد دلار در این زمینه رسیده است.

تعداد مشترکان Pay-TV در جهان تا پایان سال ۲۰۱۲ به ۷۱۹ میلیون خواهد رسید که نسبت به سال ۲۰۱۱ رشد ۶ درصدی را داشته است. در حال حاضر نیز خدمات Telco IPTV با ۱۹ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۱، سریع‌ترین رشد را در بین خدمات Pay-TV از آن خود کرده است.

دو شرکت Verizon وAT&T در ایالات متحده شانه به شانه هم برای کسب سهم بیشتر در Telco IPTV حرکت می‌کنند و  France Télécom و Deutsche Telekom در اروپا و NTT و CTC در آسیا نیز به دنبال گسترش این فناوری می باشند.

به گزارش مهر، بحران اقتصادی در دو بازار مهم جهان یعنی آمریکا و اروپا، سبب کاهش نرخ رشد تعداد مشترکان و درآمد تلویزیون کابلی شده است.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.