تلویزیون را با حرکات چشم کنترل کنید/ تغییر شبکه‌های تلویزیونی با پلک‌زدن

به گزارش خبرگزاری مهر، فناوری این تلویزیونها که از آنها با عنوان Haier’s Gaze TV یاد می شود توسط شرکت توبی (Tobii) در سوئد ساخته شده است که پیش از این فناوری کنترل با چشم را برای رایانه تولید می کرد.

کاربران دستگاه را با خیره شدن به بالا یا دکمه صفحه نمایش برای فعال کردن میانجی کاربری کنترل می کنند.

کاربران همچنین می توانند صدای دستگاه را با حرکات چشم کنترل کرده، کانال را تغییر دهند و سایر عملکردها را به واسطه نگاه کردن به آیکنها انجام دهند.

باوجودی که این فناوری هنوز در مرحله اولیه است و هنوز هم می تواند نقضها و اشتباهاتی داشته باشد اما به طور بالقوه می تواند گزینه ای برای کنترل از راه دورهای سنتی باشد که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

درحال حاضر هم تلویزیونهای هوشمندی وجود دارند که با حرکت سر و فرمان صوتی کار می کنند اما علمکرد آنها در دنیای واقعی گاهی موفق است و گاهی موفق نیست.

ویژگی مهم فناوری شرکت توبی ساخت دستگاه این تلویویزون نیست بلکه حسگری است که میان کاربر و صفحه نمایش قرار می گیرد و حرکات چشم کاربر را دنبال می کند.

این دستگاه با دنبال کردن تغییر میان پلک زدن و خیره شدن به کاربر اجازه می دهد که روی تصویر متمرکز شده ، آن را بزرگنمایی کند و میان فهرست ها و ویژگهای آن حرکت کند.

این دستگاه پیش از استفاده باید برای هر کاربر تعریف شود ، اما درصورتی که کاربر از عینک استفاده کند میزان خطای تلویزیون بالا می رود.

سازندگان این دستگاه اعتقاد دارند که می توان این دستگاه را به شکل بسیار طبیعی تر ارائه داد تا بتوان علاوه بر تلویزیون دیگر دستگاه ها را نیز کنترل کرد.

هنریک اسکیلسون مدیرعامل شرکت توبی گفت: نرم افزار تعامل چشمی توبی به سایر شرکتهایی که احتمال تعامل چشمی را بررسی می کنند ارائه می شود تا این فناوری بزرگ، در آینده کاربردهای بیشتر در عرصه کنترل دستگاه های الکترونیکی داشته باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.