تلویزیون سوریه: حلب آزاد شد + آخرین اخبار حلب

شبکه تلویزیونی سوریه اعلام کرد: ارتش این کشور شهر حلب را به صورت کامل آزاد کرد و آن را از گروه های مسلح پاکسازی کرد.

ارتش سوریه در آخرین عملیات خود بخشی از تجهیزات تروریست ها به همراه تعدادی از عناصر مسلح را با موشک هدایت شونده ارتش سوریه منهدم کرد و نیروهای ویژه و نیروهای متحد و مقاومت درحال پیشروی برای آزادسازی مناطق اطراف حلب و ایجاد حریم امن برای حلب هستند
آخرین بروز رسانی: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز: وزارت دفاع روسیه در خصوص اخبار امروز حلب اعلام کرد، در حال حاضر نیروهای نظامی دولت سوریه کنترل تمامی مناطق حلب را که پیش‌تر در اختیار گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی بود، بازپس گرفته‌اند.

ساختار دفاعی گروه‌های تروریستی پس از سقوط مستحکم‌ترین دژ آنها در منطقه «هنانو» از هم فرو پاشید و تروریست‌ها به عمق محله‌های شرقی گریختند تا ارتش عملیات خود را در سایه حملات شدید به مواضع آنها پیگیری کند، آغاز خروج غیرنظامیان و حرکت آنها به سمت مناطق تحت کنترل دولت، ‌بر آشفتگی و سرخوردگی گروه‌های تروریستی افزود.در ادامه عملیات ارتش سوریه، محله‌های «الصاخور، الشیخ خضر، الحلوانیه،الجزماتیه والمرجه» پاکسازی شد تا حدود ۶۰ درصد محله‌های شرقی از اشغال تکفیری‌ها آزاد شود.

 شهر «حلب» بزرگ ترین شهر سوریه به طور کامل آزاد شد

تصاویر شادی مردم حلب از آزادسازی این شهر

نخستین نتیجه شکست مسکو و واشنگتن در دستیابی به توافق درباره حلب که به خروج تروریست‌ها از محله‌های باقی مانده منجر شود، آزادسازی محله‌های «الأصیله و الشیخ سعید» از مهمترین دژهای جبهه تروریستی النصره در منطقه بود و در ادامه ارتش سوریه از آزادسازی محله‌های «النزهه، الصالحین، الفردوس، کرم الدعدع، جسر الحج، الإسکان و باب المقام» خبر داد تا ۹۸ درصد شرق حلب تا روز دوشنبه ۲۲ آذر(۱۲ دسامبر) آزاد شود و تروریست‌ها در تنها ۲ درصد باقی مانده در محاصره شدید قرار گیرند.

اکنون خبرها از آزادسازی این مناطق محدود و فرار تروریست ها به واسطه وسعت حضور ارتش سوریه در این مناطق حکایت دارد. هنوز ارتش سوریه رسما آزادسازی حلب را اعلام نکرده، ولی به محض انتشار خبرهای غیررسمی از آزادسازی کامل حلب، مردم حلب در مناطق غربی این شهر به خیابان آمدند و در این شهر و سایر شهرهای سوریه از جمله دمشق، جشن گرفتند.ارتش سوریه به صورت دقیق به سمت آخرین پایگاه های تروریست ها در شرق حلب پیشروی می کند. شکست های پیاپی تروریست ها باعث شده است تا پیشروی ارتش سرعت بیشتری به خود بگیرد و تروریست ها نتوانند جلوی این پیشروی ها را بگیرند.

آخرین بروز رسانی: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
تا این لحظه ۶نظر ثبت شده
  1. معصومه پیرویسی:

    منم میخوام به مردمان سوریه کمک کنم منو ببرید من میتونم با یتیمان سوری بازی کنم شادشون کنم منو ببرید

  2. مدافع حق:

    سلام دوستان برای مدافعان حرم دعا کنیم اینان مخلصانه برای جهاد در راه خدا رفتند دعا کنیم حق بر باطل پیروز شود

  3. شیعة لعلی(ع):

    شکراًجزیلاًاحسنت بکم فرحت اودواحدمن المقاتلین اجرکم عندالله

  4. سید مصطفی موسوی:

    ایوب به نیرو های مسلمان سوریه و لبنان و ایران دانش رو نابود کنید تشکر تشکر.

  5. سید جواد تقوی اراک:

    دمتون گرم رزمندگان کار را یکسره کنید آتش بس را قبول نکنید اینا همه کلکه تا حلب محاصره شده تکفیری ها را به درک واصل کنید

  6. منوچهر:

    با درود محاصره حلب یعنی محاصره آمریکای جنگ طلب وخون آشام جهان خوار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.