تل‌آویو ازهمکاری‌های علمی آلمان با ایران iبه شدت خشمگین است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی نوشت: برنامه همکاری‌های آموزشی ایران – آلمان که iبه نوعی بر خلاف توافق نظر آمریکا و اتحادیه اروپا برای منزوی نمودن تهران است و این ایده را دور می‌زند؛ سبب انتقاد شدید سفارت اسرائیل در برلین شده است.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی نوشت برنامه همکاری های آموزشی ایران – آلمان که iبه نوعی بر خلاف توافق نظر آمریکا و اتحادیه اروپا برای منزوی نمودن تهران است و این ایده را دور می زند؛ سبب انتقاد شدید سفارت اسرائیل در برلین شده است.
 
روزنامه جروزالم پست در مقاله ای iبه قلم بنیامین وینتهال که روز ۲ آبان (۲۳ اکتبر ۲۰۱۲) انتشار یافته، نوشت: «سخنگوی سفارت اسرائیل در برلین در یک ایمیل iبه دفتر این روزنامه تصریح نموده است در نظر اسرائیل تلاش های دیپلماتیک و اعمال تحریم های قاطعانه و موثر iبه عنوان مولفه اصلی این تلاش ها، ابزاری مهم برای متوقف نمودن برنامه هسته ای ایران محسوب می شوند».
 
به نوشته جروزالم پست، در بخشی از این ایمیل آمده است: «ایران، نباید از مزایای یک همکاری مرسوم میان کشورهای غربی iبهره ببرد».
 
سفارت اسرائیل این بیانیه را در واکنش iبه تصمیم موسسه مبادلات علمی آلمان برای آغاز یک سری برنامه های تبادل علمی با وزارت آموزش و پرورش ایران که صدها دانش آموز آلمانی در ایران را شامل می شود، منتشر نمود.
 
این موسسه آلمانی که بودجه آن را دولت تامین می کند تایید نموده است در ۵ سپتامبر یک تفاهم نامه با دولت ایران امضا نموده است.
 
الکساندرا شافر، سخنگوی این موسسه باارسال نامه ای iبه رونامه جروزالم پست نوشت: «سیاست رسمی ایران واقعا مشکل ساز است اما این مسئله اهمیت دارد که راه های ارتباطی با این کشور باید باز بمانند».
 
ایران هسته‌ای می‌نویسد:  وحید وحدت حق، کارشناس نظام آموزشی ایران iبه روزنامه جروزالم پست گفت: دانشگاه های آلمان متوجه نمی شوند که با پروژه های خود واقعا iبه جامعه ایران و مردمی که تشنه آزادی اند، کمک نمی نمایند … و مشکل اصلی این است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.