تل آویو همه را نگران کرد

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از رژیم صهیونیستی خواست تصمیم خود را درمورد قانونی اعلام کردن سه شهرک یهودی نشین در سرزمین اشغالی فلسطین لغو کند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : « من درمورد تصمیم مقامات اسرائیل برای قانونی کردن این سه شهرک یهودی نشین در سرزمین اشغالی فلسطین بسیار نگرانم و از اسرائیل می خواهم در این خصوص تجدید نظر کند. »
یک کمیته وزارتی در اسرائیل روز سه شنبه تصمیم گرفت سه شهرک سنسانا ، رشلیم و بروشن را که دهه هزار و نهصد و نود ساخته شده بود قانونی اعلام کند.
این سه شهرک قرار است به صد و بیست شهرک رسمی در کرانه باختری رود اردن بپیوندد .
اشتون تصریح کرد اتحادیه اروپا بارها از اسرائیل درخواست کرده است به همه فعالیت های شهرک سازی خود پایان دهد زیرا براساس حقوق بین الملل ساخت این شهرک ها غیرقانونی و مانعی برسر راه برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین است.
وی تاکید کرد فعالیت های شهرک سازی اسرائیل همچنین مانع از پیشبرد راه حل تشکیل دو کشور به منظور پایان دادن به بحران بین اسرائیل و فلسطین شده است .
اشتون گفت این تصمیم اسرائیل همچنین مغایر با بیانیه یازدهم آوریل کمیته چهارجانبه خاورمیانه ( سازمان ملل متحد ، اتحادیه اروپا ، آمریکا و روسیه ) است که در آن درمورد اقدامات یکجانبه و تحریک آمیز اسرائیل ازجلمه ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم ابراز نگرانی شده بود .
آمریکا نیز درمورد این تصمیم اسرائیل ابراز نگرانی و اعلام کرد چنین اقداماتی به روند صلح بین اسرائیل و فلسطین آسیب وارد می کند .
واشنگتن همچنین از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواست توضیحاتی را در این زمینه ارائه کند .
فلسطینیان خواستار توقف کامل فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس به عنوان اساسی برای ازسرگیری مذاکرات بین دو طرف هستند . آنها بارها تاکید کرده اند تا زمانیکه این فعالیت های اسرائیل متوقف نشود به مذاکرات بازنخواهند گشت .
مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین سال دو هزار و ده به علت اختلاف بین دو طرف برسر فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رو اردن و شرق بین المقدس متوقف شد و از آن زمان تاکنون با بن بست روبرو بوده
است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.