تماس تصویری رایتل رسما قطع شد/شورایعالی فضای مجازی: رایتل قانعمان نکند دوره انحصار ۳G برچیده میشود

۲۱اردیبهشت،

 

روزنامه فناوران نوشت: بلوک آذری، مشاور دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این مطلب گفت: از آنجا که نسل سوم تلفن همراه می تواند در پیشرفت اقتصادی کشور نقش مهمی داشته باشد نمی‌توانیم منافع مردم و کشور را تحت شعاع فعالیت یک اپراتور قرار دهیم.
وی افزود: شورای عالی فضای مجازی نیز بر همین اساس به این موضوع ورود کرده و در صورتی که رایتل نتواند این شورا را قانع کند ممنوعیت ورود به نسل سوم توسط سایر اپراتورها برداشته خواهد شد.
مدیرکل حوزه ریاست مرکز ملی فضای مجازی گفت: براساس آخرین آمار دریافتی رایتل در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ هزار مشترک فعال در شبکه خود دارد و ما نمی‌توانیم به خاطر اینکه این اپراتور می‌گوید سهامدارنش بیمه شدگان تامین اجتماعی می باشند سایر مشترکان تلفن همراه را در ایران از این سرویس محروم کنیم.
 
در صورت قطع نشدن تماس تصویری با رایتل برخورد می‌شود 
مشاور دبیر شورای عالی فضای مجازی دربارهٔ اینکه آیا تماس تصویری رایتل براساس مصوبه این شورا باید قطع شود گفت: طبق ابلاغ کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، رایتل باید از ۱۵ اردیبهشت ماه سرویس تماس تصویری خود را به سبب نداشتن پیوست فرهنگی قطع کند.
بلوک آذری در خصوص سبب قطع شدن سرویس تماس تصویری رایتل گفت: حدود سه سال از صدور پروانه اپراتور سوم می گذرد و این اپراتور هنور پیوست فرهنگی خود را از نهادهای مسوول نگرفته است.
وی افزود: در حال حاضر رایتل پیوست فرهنگی خود را به این شورا ارایه کرده است و کارشناسان ما در حال بررسی این موضوع می باشند.
وی دربارهٔ اینکه مدیرعامل رایتل گفته سرویس تماس تصویری این اپراتور قطع نشده و قرار هم نیست قطع شود، گفت: ابلاغیه قطع تماس تصویری توسط کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی صادر شده و رایتل نمی تواند در برابر آن مقاومت کند.
وی با بیان اینکه مصوبات کمیسیون‌های مرکز ملی فضای مجازی همسنگ مصوبات شورای عالی فضای مجازی است افزود: هیچ نهاد یا اپراتوری نمی‌تواند از اجرای آن اجتناب کند.
مدیرکل حوزه ریاست مرکز ملی فضای مجازی گفت: در صورتی که رایتل از اجرای مصوبه اجتناب کرده باشد، با اختیارات قانونی که شورا در اختیار دارد با آن برخورد خواهد شد.
 
تماس تصویری رایتل رسما قطع شد
محمدعلی فرقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات با بیان اینکه یکی از کمیسیون‌های زیرمجموعه مرکزی ملی فضای مجازی طی مصوبه‌ای اپراتور سوم را ملزم کرده است تا زمانی که پیوست فرهنگی رایتل به شورای فضای مجازی برای بررسی و تصویب ارایه نشود رایتل اجازه ارایه این سرویس را ندارد.
وی افزود: براساس قانون سازمان تنظیم مقررات نقشی در تهیه پیوست فرهنگی ندارد و اپراتور باید در این زمینه راسا اقدام کند.
وی در خصوص اینکه خسارت وارد شده به مشترکان این اپراتور چگونه جبران می‌شود گفت: خسارتی به مشترکان رایتل وارد نمی‌شود و این موضوع به زودی حل خواهد شد.
رییس سازمان تنظیم مقررات با بیان اینکه در زمان ارایه پراوانه اپراتور را موظف کردیم پیوست‌های مربوطه را از نهادهای مرتبط دریافت کند گفت: در موضوع پیوست فرهنگی رایتل وزارت ارشاد و شورای عالی فضای مجازی باید اظهارنظر کنند و ما نیز با این موضوع مشکلی نداریم.
 
تماس تصویری اپراتور سوم قطع نخواهد شد 
اما مدیرعامل رایتل نیز خبرها مربوط به قطع امکان تماس تصویری این اپراتور را تکذیب کرد و گفت: امکان مکالمه تصویری همچنان روی سیم‌کارت‌های رایتل وجود دارد. 
در پی انتشار یافتن مطالبی در بعضی رسانه‌ها مبنی بر قطع امکان تماس تصویری رایتل، غلامرضا قاسمی، مدیرعامل این اپراتور در این باره افزود: این خبر صحت ندارد و این امکان به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد نسل سوم تلفن همراه به مشترکان رایتل ارایه خواهد شد. 
وی با بیان اینکه توسعه نسل سوم تلفن همراه یکی از مظاهر توسعه تکنولوژی در کشور است، گفت: آنچه ما از همه نهادها و ارگان‌ها در مسیر توسعه این تکنولوژی توقع داریم، همیاری و همگامی و تلاش برای رفع موانع و مشکلات است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.