تماس تلفنی میشل سلیمان با رئیس جمهور منتخب

۰۱ تیرماه ۱۳،

رئیس‌جمهور لبنان در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب ایران، پیروزی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.؛ همچنین وزیر امور خارجه لبنان نیز با حضور در محل استقرار رئیس‌جمهور منتخب با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسیممتازنیوز، میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی، انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران تبریک گفت، و افزود: ما به شما امید بستیم تا با کمک شما منطقه از شرایط موجود خارج شود و ما به تفکر و خط مشی شما و دولتی که تشکل خواهید داد برای نجات منطقه و بویژه سوریه دل بسته ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نیز خطاب به رئیس جمهور لبنان با تشکر از تماس و پیام تبریک وی گفت : سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به ملت‌ها و دولت‌های منطقه است و راه حل رفع مشکلات منطقه و بویژه سوریه را نظامی نمی‌دانم بلکه به دنبال فراهم آوردن آتش‌بس در سوریه هستیم تا از کشتار جلوگیری شود.

رئیس جمهور منتخب افزود: توجه می دهیم تا خارجی‌ها در امور سوریه دخالت نکنند و معتقدیم مردم سوریه برای تعیین سرنوشت‌شان باید خود تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور لبنان در پایان این تماس تلفنی با تشکر از مواضع رئیس جمهور منتخب گفت: مواضع شما امیدوارکننده و دلگرم کننده است.

وزیر امور خارجه لبنان با حضور در محل استقرار موقت رئیس جمهور منتخب با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی دیدار و گفتگو کرد.

عدنان منصور پس از این دیدار گفت: دو کشور ایران و لبنان روابط قوی و مستحکم دارند و من در این دیدار پیام تبریک رئیس جمهور، اول وزیر و رئیس پارلمان لبنان را به مناسبت انتخاب رئیس جمهور منتخب به دکتر روحانی اعلام و برای وی آرزوی توفیق و پیروزی کردم .

وزیر امور خارجه لبنان افزود: در این دیدار برگسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور تاکید شد زیرا دو کشور دارای توافق نامه‌ها و پروتکل‌های متعددی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و تجاری می باشند.

عدنان منصور همچنین گفت: دربارهٔ روابط دو جانبه و مسائل منطقه بویژه اوضاع سوریه در این دیدار بحث شد زیرا پیامدهای اوضاع سوریه بر کل منطقه تاثیر دارد و ما هم بخشی از این منطقه هستیم و امنیت و ثبات این کشور مرتبط با امنیت ماست.

عدنان منصور افزود: دو کشور ایران و لبنان دیدگاه‌های مشترکی دربارهٔ توقف ارسال سلاح به سوریه برقراری امنیت و حل سیاسی و مسالمت آمیز موضوع سوریه دارند و معتقدند حل موضوع سوریه جز از طریق گفتگوی دولت و معارضان ممکن نیست.

وزیر امور خارجه لبنان ارسال سلاح به سوریه را سبب طولانی‌تر شدن بحران این کشور دانست و گفت: خواهان امنیت در سوریه هستیم زیرا امنیت را برای کل منطقه می‌خواهیم و نمی‌خواهیم جهت آتش بحران به سمت ما باشد.

 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.