تماس پوستی والدین با نوزاد عامل رشد اجتماعی است

۰۲م آذر ،

تماس پوستی والدین با نوزادان در بخش مراقبت های ویژه نوزادان عامل ارتقاء جسمی و روحی نوزادان در بخش مراقبت های ویژه خواهد بود.

معروفی، عضو هیئت علمی گروه کودکان و نوزادان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  لمس یک کیفیت حسی یا فیزیکی فرایند شده در مغز به وسیله بخش سومانوسنسوری کورتکس است که با وساطت پوست انجام می گردد .

وی اظهار داشت: با افزایش و پیشرفت حمایت ها جهت برقراری ارتباط بین جسم و روان، در ثبت تاثیرات منفی استرس روی سلامتی بدن فواید لمس اثبات شد.

معروفی افزود: پدر و مادر لمس سودمندی را برای فرزندانشان مهیا می کنند و نوزادان برای رشد مطلوب روحی و اجتماعی شان نیاز به دریافت هر دوی این ارتباطات از سوی والدینشان دارند.

عضو هیات علمی گروه کودکان و نوزادان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه از مطالعه فیزیکی خود و با مصاحبه نیمه ساختاری پنج پدر دارای شیرخوار نارس در بخش مراقبت های ویژه نوزادان خبر داد.

وی از نتایج این تحقیق خبر داد و اذعان داشت: شایستگی والدین، نقش پدری و تقسیم نقش ها بین والدین، تعادل بین زندگی کاری و مدت صرف شده با شیرخوار از مزایای این تماس پوستی خوب محسوب می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.