تماشای مداوم صفحات نمایشی موجب بروز اختلالات تطابقی چشم می شود

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۶:۴۵:۳۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دبیر علمی پنجمین کنگره جامعه اپتومتری ایران:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-دبیر علمی پنجمین کنگره جامعه  اپتومتری ایران با بیان این که تماشای مداوم صفحات نمایشی موجب بروز اختلالات تطابقی چشم می شود،گفت: سرخی مزمن چشم،یکی از مهم ترین نشانه ابتلا به اختلال تطابقی چشم است.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی جامعه اپتومتری ایران، دکتر ابراهیم جعفر زاده پور با بیان اینکه مهم ترین عملکرد سیستم بینایی، حس بینایی است گفت: هرگونه اشکال در بینایی نشانگر ضعف درعملکرد این سیستم است.
وی عیوب انکساری را در ردیف شایع ترین مشکلات بینایی قرار داد و عنوان کرد: بخشی از مشکلات بینایی نیز ناشی از اختلالات ساختاری و بیماری های چشم است،  با این حال عیوب انکساری عمده ترین علت مراجعه به اپتومتریست ها هستند که از جمله آنها می توان به دوربینی، نزدیک بینی، پیرچشمی و آستیگماتیسم اشاره کرد.
به گفته دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی تهران تجویز عینک و عدسی های تماسی راهکار مناسبی برای بازگرداندن دید مناسب  برای این دسته از بیماران هستند.
دبیر علمی پنجمین کنگره جامعه اپتومتری با اشاره به آسیب های چشمی ناشی از تماشای صفحات نمایش، گفت: این آسیب ها به سه بخش تقسیم می شوند. بخشی از این آسیب ها مربوط به پرتوهای ساطع شده از صفحات نمایشی هستند، البته این مشکل در  صفحات جدید نمایشی کمتر شده است. با این حال برای رفع عارضه های ناشی از تابش این اشعه ها عینک هایی با عنوان “کاهش دهنده  گلر” تجویز می شوند که می توانند سطح روشنایی و درخشندگی را در حد مناسب چشم ایجاد کنند.
جعفرزاده پور دومین آسیب احتمالی به چشم را ناشی از نگاه کردن  طولانی به صفحات نمایشی دانست و گفت: اینمورد  باعث بروز اختلال تطابقی یا حرکتی چشم شده و با سردرد، خستگی چشم، آبریزش، سرخی و درد کره چشم همراه است.
این متخصص بینایی سنجی با بیان این که برخی اشخاص که به مدت طولانی با کامپیوتر سروکار دارند، ممکن است دچار اختلال تطابقی شوند که سرخی چشم بارزترین نشانه آن است گفت: این افراد بدون آن که استراحت کافی به چشمشان داده باشند و شرایط مناسبی را برای کار خود فراهم کرده باشند، از صفحات نمایشی استفاده می کنند. بررسی های تطابقی این اختلالات را مشخص می کند. استفاده از عینک “پریزماتیک” و تمرینات بینایی در رفع این مشکل تاثیر بسزایی دارد.
بر اساس این گزارش، پنجمین کنگره جامعه  اپتومتری ایران در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم تیرماه برگزار و پذیرای حضور بیش از ۴۰۰  اپتومتریست از سراسر کشور در هتل المپیک تهران خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۸۲۹۰۰۳۱۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.