تماشاگر آینده تئاتر درگرو سرمایه گذاری برای مخاطبان نوجوان است

۶ مهر – ۱۱:۲۷:۵۸ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

حسن معجونی معتقد است تئاتر نوجوان در کشور ما هرگز مورد توجه نبوده است و هیچ تولیدی برای این گروه سنی نداریم.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، این هنرمند تئاتر که با نمایش»مترسگ« در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور دارد، با بیان این مطلب به روابط عمومی این جشنواره گفت:پیش از این هرگز برای گروه سنی نوجوان اثری تولید نمی‌شد. هرچند برای نمایش‌های کودک سالنی ویژه داریم اما برای اجرای نمایش‌های نوجوان هیچ سالنی تعریف نشده است بنابراین تئاتر نوجوان به نوعی در کشور ما حذف شده بود و خوب است که در این دوره از جشنواره، بخشی ویژه برای تئاتر نوجوان تعریف شده است.
معجونی با اشاره به جمعیت گسترده نوجوانان در ایران افزود: در کشور ما گروه سنی نوجوان، قشربزرگی را شامل می‌شود. از سوی دیگر زمینه‌سازی برای هر حرکت فرهنگی در دوره نوجوانی ریشه دارد بنابراین اگر می‌خواهیم برای تئاتر آینده‌مان تماشاگر تربیت کنیم، باید بر مخاطبان نوجوان سرمایه‌گذاری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ما تحت تاثیر تئاترهایی که در کودکی‌مان دیده‌ایم به تئاتر علاقه‌مند شده و آن را انتخاب کرده‌ایم.
حسن معجونی یکی از دشواری‌های اجرای تئاتر برای گروه سنی نوجوان را در مخاطب‌یابی آن دانست و اضافه کرد:برای جذب تماشاگر در نمایش‌های مربوط به کودکان راهکارهایی وجود دارد مثلا با مدارس هماهنگ می‌شود یا از راه‌های دیگری مخاطب کودک را جذب می‌کنند اما گروه‌هایی که برای گروه سنی نوجوان کار می‌کنند، به لحاظ جذب مخاطب دچار مشکل هستند در حالیکه این گروه سنی واقعا به محصولات هنری ویژه خودشان نیاز دارند ولی در شرایط فعلی هم مخاطبان و هم گروه‌های فعال تئاتر نوجوان دچار سردرگمی هستند.تئاتر کودک برای تماشاگر نوجوان خسته کننده است از سوی دیگر دریافت تئاتر بزرگسال هم برایش دشوار است.
حسن معجونی درباره تمایل هنرمندان حرفه‌ای برای اجرای نمایش نوجوان گفت:برخی از هنرمندان حرفه‌ای حتی کار نوجوان را به بزرگسال ترجیح می‌دهنداینها قشر بسیار خوبی هستند که از آغاز مخاطبشان را می‌شناسند.ضمن اینکه تئاتر کودک هم هنرمندان حرفه‌ای خاص خود را دارد.
وی در پایان با اشاره به دشواری‌های اجرای تئاتر برای گروه سنی کودک و نوجوان متذکر شد:در نمایش‌های مربوط به این گروه سنی بحث آموزش همراه با روان‌شناسی باید مورد توجه قرار بگیرد به همین دلیل است که سر و کله زدن با قشر کودک واقعا مشکل است.
نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از ۱۶ تا ۲۲ مهر در همدان برگزار می شود

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۲۷۱۱۲۷۵۸۲۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.