تماشای تلویزیون باروری مردان را کاهش می‌دهد

۱۸ام بهمن ،

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافته اند تماشای تلویزیون به مدت ۲۰ ساعت در هفته می تواند برای مردان مضر باشد.

محققان با انجام مطالعاتی بر روی دانشجویان دریافتند تماشای تلویزیون به مدت ۱۵ ساعت و یا ورزش کردن بیشتر در هفته می تواند کیفیت اسپرم ها را افزایش دهد.

کارشناسان می گویند مردانی که می خواهند پدر شوند باید در مورد تحرک داشتن و همچنین انجام ورزش هایی که ممکن است به اسپرم آسیب برساند مطلع شوند.

محققان می گویند دوچرخه سواری و دویدن های طولانی مدت با لباس های چسبان برای سلامت باروری مردان مناسب نیست.

در تازهترین تحقیقات محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد با بررسی ۱۸۹ مرد جوان ۱۸ تا ۲۲ ساله  میزان ساعاتی را که صرف فعالیت بدنی و تماشای تلویزیون می کردند در یک هفته خاص را مورد بررسی قرار دادند.

محققان در این بررسی به رابطه بین سبک زندگی بی تحرک و کاهش تعداد اسپرم پی بردند.

مردانی که فعالیت بدنی بسیاری دارند و طی هفته ۱۵ ساعت یا بیشتر را صرف ورزش متوسط تا شدید می کنند مانند فوتبال یا بسکتبال، تعداد اسپرم هایشان ۷۳ درصد بیش از آنهایی است که کمترین میزان فعالیت ورزشی را دارند.

از سوی دیگر آنهایی که بخش عمده ای از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون یا دی وی دی می کنند – دستکم ۲۰ ساعت در هفته – میزان اسپرم هایشان ۴۴ درصد کمتر از مردانی بود که وقت کمتری برای تماشای تلویزیون می گذاشتند.

محققان می گویند هنوز مشخص نیست چرا نشستن پای تلویزیون می تواند تعداد اسپرم ها را کاهش دهد. یک سبب آن می تواند افزایش دما باشد چرا که گرما مانع از رشد و حرکت مناسب اسپرم ها می گردد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Sports Medicineمنتشر شده است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.