تمامی رانندگان آژانس‌ها مکلف به اخذ پروانه تاکسیرانی شدند

خبرگزای آریا- مجموعه مسائل و مشکلاتی که در طی چند سال‌گذشته بین مدیریت تاکسی‌تلفنی و سازمان تاکسیرانی وجود داشت چالش مزمنی بین آژانس‌ها با شهرداری و سازمان تاکسیرانی ایجاد کرده بود، چرا که سازمان تاکسیرانی خود را متولی کار آژانس ها می دید و از طرفی آن ها بر مستقل و صنفی بودن خود تاکید داشتند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  شهرداری مشهد،  این مسئله و اختلاف کهنه در طی سال گذشته به اشکال مختلف خود را نشان داد. حال با کش‌ و قوس‌های فراوان بین این دو نهاد  بالاخره با هماهنگی صورت گرفته با فرمانداری مشهد، پلیس راهور، اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتحادیه خودرو سواری کرایه مشهد کلیه رانندگان فعال در تاکسی تلفنی مشهد مکلف به اخذ پروانه تاکسیرانی برای فعالیت در این حوزه در مشهد شدند.
 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان این مطلب گفت: در اجرای ماده ۹ قانون حمل‌ و نقل و مدیریت مصرف سوخت و ماده ۳۲ قانون راهنمایی و رانندگی باید کلیه رانندگان آژانس در مشهد این پروانه را دریافت کنند.
هادی عطارزاده طوسی ادامه‌ داد: جهت دریافت پروانه تاکسیرانی کلیه مدیران  تاکسی تلفنی‌ها موظف هستند کلیه رانندگان فعال واجد شرایط را برای دریافت پروانه تاکسیرانی به نواحی پنج‌گانه پستی جهت تشکیل پرونده معرفی کنند.
وی تعداد باب آژانس های فعال در مشهد را حدود هزار و ۳۰۰ عدد دانست و تصریح‌کرد: بیش از۲۳ هزار نفر در جهت جابجایی مسافر در مشهد تحت نظر این آژانس‌ها فعالیت می‌کنند که برای ادامه کار در این زمینه باید حتما پروانه تاکسیرانی داشته‌باشند.
وی تاکید‌کرد: در صورتی‌که راننده آژانسی در مشهد پروانه تاکسیرانی را در مدت مقرر دریافت نکرده ‌باشد و مبادرت به جابجایی مسافر در این شهر نماید متخلف محسوب شده و به شدت با راننده خاطی برخورد خواهد شد.
به گفته وی در حال‌حاضر از کلیه آژانس‌های فعالی که در مشهد موجود است۸۰۰ شرکت تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری هستند.
عطارزاده در توضیح اقدام مذکور، خاطر نشان کرد: نظام‌دهی به فعالیت آژانس‌ها، ایجاد امنیت روانی، هویت بخشی به شخص راننده و خودروی او، کنترل تردد رانندگان آژانس‌ها در سطح شهر و … از اهداف اجرای چنین طرحی در مشهد می‌باشد.
وی با بیان اینکه باید رانندگان آژانس‌ها برای دریافت پروانه تاکسیرانی دارای شرایط لازم باشند، عنوان‌کرد: باید راننده‌ آژانسی که مبادرت به دریافت پروانه تاکسیرانی می‌کند حتما متاهل باشد، دارای گوهینامه‌های ب۲- پایه۲- پایه۱(گوهینامه ‌های گروه ب۱مورد قبول نمی‌باشد)، دارای کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی حداقل پایان دوره ابتدایی(پنجم دبستان)، باید هیچ‌گونه سوء پیشینه، اعتیاد، بیماری واگیردار و ممنوعیت از رانندگی نداشته ‌باشد و حتما در پرونده راننده مورد‌نظر هیچ‌گونه شغل دیگری نباشد یعنی شاغل نباشد.
به گفته وی پروانه مذکور فقط به افرادی که دارای سن۲۳ سال تمام و حداکثر۶۵ سال هستند تعلق می‌گیرد.
وی اضافه‌کرد: اصل و کپی شناسنامه صفحات اول و دوم، گواهینامه معتبر، کارت پایان‌خدمت، کارت‌ملی، مدرک‌تحصیلی، سند مالکیت منزل یا اجاره‌نامه و ۴ قطعه عکس از مدارک لازم جهت اخذ پروانه تاکسیرانی می‌باشد.
به گفته وی ارائه پروانه تاکسیرانی توسط رانندگان آژانس‌ها فقط تا پایان شهریور‌ سال‌جاری انجام خواهد ‌شد.

استفاده از منشی خانم در  تاکسی‌تلفنی‌ها ممنوع ‌است
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیت زنان در تاکسی‌تلفنی‌ها، گفت: خانم‌ها فقط می‌توانند در آژانس‌های ویژه بانوان منشی باشند و منشی بودن آن‌ها در تاکسی‌تلفنی‌های غیر از آن ممنوع‌ است.
وی ادامه‌ داد: اگر گزارشی از این‌گونه فعالیت دست سازمان برسد برخورد خواهد‌شد.

پلمب ۱۱۵ شرکت تاکسی‌تلفنی متخلف در مشهد
عطار‌زاده همچنین از برخورد شدید با شرکت‌های تاکسی‌تلفنی متخلف خبرداد و تصریح‌کرد: از اردیبهشت‌ماه سال‌گذشته تاکنون ۱۱۵ تاکسی تلفنی به دلیل تخلفاتی که داشته‌اند پلمب شده‌اند.
وی در توضیح تخلفات تاکسی تلفنی ها، عنوان‌کرد:  تغییر مدیریت، عدم وجود پارکینگ، گزارشات مردمی، ایجاد مشکل برای همسایگان و …از دلایل اصلی پلمب این چند تاکسی‌تلفنی‌ است.
شایان‌ذکر ‌است؛ رانندگان شرکت‌های تاکسی‌تلفنی که پروانه تاکسیرانی را دریافت نکنند اجازه فعالیت در سطح مشهد را ندارند و به این منظور باید به پست ناحیه ۳ در خیابان امام‌خمینی مقابل بانک‌ ملی مرکزی، پست ناحیه۴ طلاب بین چهارراه‌برق و سیلو، پست ناحیه ۷میدان عدل خمینی، پت ناحیه۸ بولوار وکیل‌آباد و پست ناحیه۹ بولوار هدایت‌غربی با ارائه مدارک مراجعه کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.