تمامی فعالیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی با پیوست فرهنگی همراه شود/حقیقت دین را با عشق به دانشجویان معرفی کنیم

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

طه هاشمی در جلسه شورای فرهنگی منطقه ۱۵ دانشگاه آزاد اسلامی:

 خبرگزاری آریا-سید طه هاشمی با تاکید بر اینکه تمامی فعالیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی با پیوست فرهنگی همراه شود،گفت: ما باید دانشجویان را با ارزش های داخلی طوری آشنا کنیم که با آن احساس بیگانگی نکنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگی منطقه ۱۵ که در واحد بندرعباس برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: همه عناصر دانشگاه مخاطب فرهنگی ما می باشند و بایستی فرهنگ به تمامی فعالیت های آموزشی،پژوهشی و دانشجویی وارد شود.
وی با بیان اینکه ارزش های فرهنگی و اسلامی فطری می باشند،گفت: ما به خوبی  نتوانستیم مفاهیم و ارزش های اسلامی ودرون دینی را به جامعه و به خصوص قشر روشنفکر ارائه کنیم.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: کاری کنیم که فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر اینکه از نظر علمی توانمند می شوند از نظر اخلاقی و حفظ ارزش های انسانی نیز پیشگام باشند.
وی با تاکید بر بحث داخلی شدن ارزش های اخلاقی و فرهنگی در جوانان، گفت: متاسفانه ما به درستی مفاهیم عالی و زیبای دینمان را تبیین نکردیم تا جامعه با عشق آن را پذیرا باشد.
 هاشمی ادامه داد:اگر بتوانیم حقیقت دین را با عشق به دانشجویان معرفی کنیم ،آن را می پذیرند و احساس بیگانگی نمی کنند.
وی با تاکید بر ارتقای حوزه فرهنگ در واحدها و مراکز دانشگاهی ، گفت: اشخاصی که در حوزه فرهنگ حضور دارند باید از جنس دانشگاه بوده و با دانشجویان تعامل مثبت و سازنده ای داشته باشند.
 هاشمی گفت: در کنار طرح جامع فرهنگی ، سند اسلامی شدن دانشگاه نیز در دستور کار قرار دارد و بنای ما این است که وضع موجود فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را رصد کنیم و وضعیت مطلوب را هدف گیری کنیم .
وی افزود: پیشنهاد بنده این است که در ابتدا سند اسلامی شدن دانشگاه ها به صورت نمونه در برخی از واحدهای دانشگاهی اجرا شود، البته باید کمیته پایش و ناظری برای اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن شکل گیرد.
 هاشمی تمرکز بر مباحث حوزه هنر را از دیگر اولویت های معاونت فرهنگی دانشگاه دانست وگفت: هنر بهترین وسیله برای پیاده کردن ارزش ها، مفاهیم و مقاصد فرهنگی در جامعه است.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود:در حوزه هنر بر روی رشته هایی تمرکز کنیم که جاذبه آن برای دانشجویان بیشتر است .
وی با تاکید بر ارتقای مسئولان فرهنگی در واحدهای دانشگاهی به لحاظ علمی، گفت: باید دفاتر فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد به معاونت فرهنگی ارتقا یابد و فردی مسوولیت فرهنگی در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده بگیرد که عضو هیات علمی آن واحد دانشگاهی باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه درآستانه ۱۶ آذرماه و روز دانشجو هستیم، گفت: کلیه تشکل های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی که ضوابط دانشگاه را می پذیرند و در چارچوب نظام حرکت می کنند ، بدون توجه به گرایش های سیاسی که دارند می توانند آزادانه فعالیت کنند.
 هاشمی به مطالبات مقام معظم رهبری ومنویات حضرت امام خمینی (ره) در خصوص الگوهای سبک زندگی ائمه معصومین اشاره کرد و گفت: سعی داریم با برگزاری همایش های سبک زندگی در واحدهای دانشگاهی،با مدل سازی و الهام از سبک زندگی معصومین در حوزه های رفتاری ،الگوهای رفتاری را در زندگی امروز پیاده کنیم.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.