تمامی برگزیدگان جشنواره علی اکبر(ع) مورد حمایت قرار می گیرد

محمود سالاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با هدف کشف، حمایت و آموزش جوانان نخبه کشور در ۱۳ بخش مجزا برگزار می شود که بخش هنرهای نمایشی به عنوان یکی از هفت بخش هنری این رویداد با هدف شناسایی جوانان نخبه و مستعد هنر نمایش در کشور در حال انجام ماموریت ها و فعالیت های خود است.

وی ادامه داد: در آغاز ما از کانال انجمن هنرهای نمایشی و دفاتر حوزه هنری در سراسر کشور و همچنین توزیع فراخوان سراسری جهت معرفی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال در تئاتر کشور برای آغاز فعالیت ها این رویداد کار خود را آغاز کردیم و بعد از دریافت آثار هنرمندان به داوری و انتخاب آثار برتر با حضور داوران نخبه و هنرمندان صاحب نظر در زمینه تئاتر پرداختیم.

سالاری به توجه اعضای هیات داوران به مجموعه فعالیت های جوانان در عرصه های تخصصی هنر نمایش در طول دوران فعالیت آنها اشاره کرد و گفت: اینطور نبوده که تنها بر اساس یک یا دو نمایش رسیده به انتخاب جوانان مستعد پرداخته باشیم بلکه مکاتبات و تحقیقات تخصصی هیات داوران از سوی مجاری رسمی برای شناسایی هنرمندان جوان و مستعد در این جشنواره صورت گرفته است.

وی توضیح داد: بر همین اساس یکی از اصلی ترین معیارهای انتخاب هیات داوران مجموعه فعالیت های هنرمندان جوان و فعال نمایش در کشور بود و در این میان با استعدادها و نیروهای بالقوه و شایسته ای برخورد کردیم که بی شک با حمایت و آموزش های تخصصی به آنها می توانیم به بالندگی هنر نمایش ایران در آینده امیدوارتر باشیم.

مدیر بخش نمایش جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با تاکید بر حمایت همه جانبه مسوولان و دست اندرکاران این رویداد از برگزیدگان گفت: برگزاری کلاس های تخصصی و اعزام اساتید مجرب به استان ها برای ارتقای سطح دانش تجربی، علمی، عملی و اجرایی جوانان فعال و هنرمند و تهیه آرشیوی منسجم از عموم فعالیت های این هنرمندان از مهمترین اقدامات حمایتی جهت ادامه راه برگزیدگان این رویداد است که با جدیت از سوی مسوولان برگزاری این جشنواره پیگیری خواهد شد.

اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در بخش های سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی ۳۰ خرداد با حضور ویزر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ورزش و جوانان در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

فراهنگ**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۷۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.