تمام آدم های «دودکش» جدی می باشند

گردآوری شده توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

برترین مجله اینترنتی ایران

روزنامه تماشا: این روزها سریال «دودکش» از شبکه یک سیما به روی آنتن رفته است و تا به اینجا بر اساس نظرسنجی های صدا و سیما این سریال در رتبه اول گفته است. نقش اول سریال بر عهده هومن برق نورد است و نقش مکمل را بهنام تشکر بازی می کند.

این زوج تا به حال سه همکاری با هم داشته اندو تجربه نشان داده که به خوبی می توانند در کنار هم بازی کنند. نصرت، کاراکتری که کم و بیش منفی است، در سریال یک نقش تقریبا بدجنس دارد و این برای اولین بار است که بهنام تشکر چنین نقشی را بازی کرده است. به سراغ او رفتیم و گپی کوتاه با او زدیم.

تمام آدم های «دودکش» جدی می باشند

تا به اینجا استقبال از سریال چطور بوده است؟

– تا امروز سریال «دودکش» سریال اول است در سازمان. از این اتفاق بسیار خوشحالیم و مردم هم این سریال را دنبال می کنند، گاهی اوقات که مرا در خارج می بینند از من می پرسند که فردا شب قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ نمی گویند آخر سریال چطور می گردد، دوست دارند ماجرای فردا شب را بدانند. این برای ما بسیار خوب است به نظر من هیچ کس به آخر سریال فکر نمی کند. مردم متوجه شدند که «دودکش» سریالی است که قرار نیست یک پایان داشته باشد. داستان آن داستان همین زندگی روزمره است و به خاطر همین از من می پرسند که فردا چه می گردد؟

حال شما به این سوال جواب می دهید یا اینکه ترجیح می دهید بیننده خودش داستان را ببیند؟

– نه معمولا جواب به آنها نمی دهم. به آنها می گویم بروید سریال را ببینید، اینطور بیشتر به شما خوش می گذرد.

چطور با نقش کنار آمدید، نصرت یک کاراکتر تقریبا منفی است و اولین بار است که شما را در این نقش می بینیم؟

– نصرت بسیار هم کاراکتر منفی نیست و خوشحال هستم از اینکه کلمه تقریبا قبل از منفی قرار گرفته است. نصرت تحت یک شرایطی در این مخمصه گیر کرده و خروجی های رفتاری اینطور شده است. شما جلوتر خواهید دید که این آدم چرا این کارها را انجام می دهد، مشکلات او هنوز رو نیامده است و یکسری مشکلاتی دارد که در قسمت های آینده مشخص می گردد. خوشبختانه با نقش خوب کنار آمدم. شاید در ابتدا قبول کردن این نقش برایم یک ریسک بود، اما نظارت محمد حسین لطیفی و بودن برزو نیک نژاد عنوان نویسنده کار به نظرم بسیار کمک کرد و خوشحالم که یک تفاوت با نقش های قبلی دارد. خب در سریال «دزد و پلیس» یک نقش دیگری را بازی کردم و در «ساختمان پزشکان» هم یک نقش کاملا متفاوت از این را ایفا کردم.

تمام آدم های «دودکش» جدی می باشند

قبل تر گفته بودید که بعد از «دزد و پلیس» به دنبال یک نقش جدی میباشید، چطور بازی در «دودکش» را قبول کردید؟

– عوامل این کار آنقدر عوامل خوبی بودند که نمی توانستم این کار را قبول نکنم، ضمن اینکه کاراکتر نصرت اصلا نقش کمدی نیست، آدم جدی است و کمتر کارهای خنده دار می کند. اما باید بگویم که منظور من از کارهای جدی این است که شاید بازی در یک سریال ملودرام و یا حتی اکشن باشد، ترجیح من و حتی هومن برق نورد هم همین است که اگر چنین پیشنهادهای خوبی در این ژانر فیلم ها داشته باشیم، را قبول می کنیم اما خود نصرت و فضای بازی او در این سریال کمدی صرف نیست، یک فضاهای تلخی در داستان وجود دارد که تماشاگر با آن مواجه می گردد و این تلخی ها را درک می کند. ما با جدیت بازی می کنیم و همه بازی هایی که در این سریال است، می توانم بگویم بازی های جدی است.

چه چیزی سبب شد بازی در این سریال را قبول کنید؟

– مجموعه ای از کارگردانی، نویسندگی، بازیگری. همه اینها سبب شد که این کار را قبول کنم. کارگردانی محمد حسین لطیفی، نویسندگی برزو نیک نژاد فیلمبرداری غفوری. در بخش بازیگری هم بودن هومن برق نورد و سیما تیرانداز امتیازهایی بود که ما را به ادامه کار و موفق بودن کار مطمئن می کرد.

کار کردن با گروه چطور بوده؟

– خوب بوده خوشبختانه تمام گروه که در دودکش کار کردند همه حرفه ای ترین و بی حاشیه ترین بودند. از گروه بازیگری بگیرد تا گروه کارگردانی و گروه فیلمبرداری و حتی تدارکات همه و همه بسیار حرفه ای و خوب بودند و در این پنج ماهی که کار کردیم هیچ مشکلی به وجود نیامد.

تمام آدم های «دودکش» جدی می باشند

هومن برق نورد چطور؟

– این سومین همکاری است که من و هومن با هم داریم و خوشبختانه این تیم بسیار خوب هم جواب داده است.

بعد از این، کار دیگری را در دست ندارید؟

– پیشنهاد چند کار را دارم، دو سریال و یکی دو فیلم که هنوز هیچ کدام را نهایی نکردم. حالا بایدشرایط را بسنجم و ببینم که کدام بهتر خواهد بود.

به اعتقاد من سریال «دودکش» طنز صرف نیست و طنزش اندازه دارد و اندازه اش هم بسیار کم است. این مجموعه در یکسری موقعیت ها طنز می گردد و بعضا در بعضی جاها اتفاقاتی می افتد و کلماتی رد و بدل می گردد که رنگ و بوی مفرحی را به ماجرا می دهد اما نمی توان اسم آن را طنز گذاشت. خوشبختانه از همان ابتدا هم قرار نبود این کار طنز صرف باشد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.