تمام افراد یک بار در زندگی خود کمر درد را تجربه کرده‌اند

نوشته شده در تاریخ ۰۲/آذر/ – ۰۹:۴۹ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک فوق تخصص روماتولوژی:

خبرگزاری : یک فوق تخصص روماتولوژی عنوان کرد: تمام افراد در زندگی خود یکبار کمر درد را که منجر به استراحت آنها به مدت ۲ روز شده باشد را تجربه کرده‌اند که این درد می‌تواند در سایر قسمت‌های ستون فقرات نیز انتشار یابد.

دکتر علیرضا رجایی گفت: ستون فقرات شامل سه قسمت از قبیل گردن(۷ مهره)، پشت(۱۲ مهره) و کمر(۵مهره) است که استفاده نادرست و یا استفاده درست اما بیش از حد از ستون فقرات موجب درد در یکی از قسمت‌ها و انتشار آن در سایر نقاط می‌شود.

وی افزود: تمام افراد در زندگی خود یکبار کمر درد را که منجر به استراحت آنها به مدت ۲ روز شده باشد را تجربه کرده‌اند که این درد می‌تواند در سایر قسمت‌های ستون فقرات نیز انتشار یابد.

این فوق تخصص روماتولوژی در ادامه گفت: بعد از درد کمر، شایع‌ترین درد در قسمت گردن است که این را نیز تمام افراد در زندگی خود یکبار تجربه کرده‌اند.

رجایی یادآور شد: اگر افراد با آغاز این‌ دسته از درد‌ها به پزشک مراجعه کنند با درمان‌های موضعی بهبود می‌یابند اما اگر تاخیر در مراجعه داشته باشند نیاز به درمان‌های پیشرفته‌تری پیدا می کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از کامپیوتر به مدت طولانی، جا‌به‌جا کردن نادرست اشیاء، نشستن‌های طولانی مدت و… جزو اقداماتی هستند که منجر به درد در ستون فقرات می‌شوند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.