تمام امکانات دامپزشکی در خدمت سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد

به گزارش ایرنا، ‘محسن دستور’ عصر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی افزود: ‌با امضای این تفاهم نامه زمینه خوبی برای افزایش همکاری بین سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی فراهم شد.

وی افزود: پیش از این بین دو سازمان همکاری مختلفی وجود داشت که با امضای این تفاهم نامه این همکاری ها منظم تر و کامل تر می شود.

دستور با بیان اینکه یکی از مفاد این تفاهم نامه مبارزه با بیماری های مشترک بین دام و انسان است، اظهار داشت:‌ بر اساس آمار بهداشت جهانی در ۶۰ سال گذشته بیش از ۱۴۴ بیماری مشترک بین انسان و حیات وحش کشف شده که ۲۵ درصد آنها منشاء دام دارد.

رییس سازمان دامپزشکی تصریح کرد:‌ مبارزه با قاچاق حیات وحش و جلوگیری از آثار مخرب آن از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه بر آن تاکید شده است.

به گفته وی، یکی از موارد مهم دیگری که در همکاری بین دو سازمان باید در نظر گرفته شود بحث ساماندهی صنایع مرتبط با حیات وحش مانند کشتارگاههاست که تا کنون بیش از ۶۰ واحد کشتارگاه دام و ۲۲۰ کشتارگاه طیور از سازمان محیط زیست مجوز گرفتند ضمن اینکه ۵۰ واحد دام دیگر نیز در حال گرفتن این مجوز ها هستند.

دستور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵۰ واحد فنی دامپزشکی شامل قرنطینه و خانه های بهداشت در سراسر کشور فعال هستند، افزود:‌بیش از ۴ هزار کلینیک دامپزشکی بخش خصوصی نیز در کشور فعال است که سازمان دامپزشکی برنامه هایی برای تقویت این واحدها و همچنین آموزش برای ارائه خدمات به حیات وحش نیز دارد.

رییس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: ‌با امضای تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان، تمام این امکانات سازمان دامپزشکی در خدمت سازمان محیط زیست قرار می گیرد.

علمی **۹۰۱۴** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۵۴۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.