تمام بلیت‌های گروه لیان به فروش رفت

۱۹ام بهمن ،

یک هفته به جشنواره موسیقی فجر باقی مانده و تمام بلیت‌های گروه محلی لیان به فروش رسیده و این مسئله، نشان‌دهنده توجه به موسیقی بومی است

محسن شریفیان، سرپرست گروه موسیقی لیان در گفت‌وگو با هنرآنلاین ضمن اعلام این خبر گفت: این مساله، نشان دهنده علاقه مردم به موسیقی محلی و به‌ویژه موسیقی بوشهر است و چه خوب که متولیان فرهنگی و برگزارکنندگان جشنواره به این موضوع توجه می‌کنند.

سرپرست گروه لیان از اجرای داستان فلک ناز خبر داد و افزود: ما امسال برای اولین بار داستان فلک ناز در موسیقی بوشهر را معرفی و روایت می کنیم. داستانی عاشقانه که در اصل از مکتب‌خانه‌ها به موسیقی محفلی راه یافته و به موسیقی کار نیز کشیده شده است. علاوه بر این با حضور نوازنده های مهمان که از چهره های سرشناس موسیقی امروز ایران می باشند، قطعاتی را در راستای معرفی آلبوم تازهمان اجرا می کنیم، «حصار» و «دینگو مارو» از جمله این قطعات است که روایتی هست رازگونه از موسقی زار در جنوب ایران.

گروه موسیقی لیان چند ماه دیگر به بیستمین سال فعالیت خود نزدیک می گردد؛ گروهی که از سال ۱۳۷۲ تاکنون به معرفی موسیقی بخشی از ایران پرداخته و با اجرای کنسرت‌های متعدد در سراسر دنیا، موسیقی بوشهر را نه تنها به ایرانیان که به علاقه‌مندان موسیقی در گوشه گوشه دنیا معرفی کرده است.

سرپرست این گروه که اولین حضورشان در جشنواره موسیقی فجر به نهمین دوره از این جشنواره بر می گردد، دربارهٔ نتایج جشنواره موسیقی فجر در روند کار گروه لیان و دیگر گروه های موسیقی گفت: ما مثل سینما و تئاتر امکانات رسانه ای نداریم و از جلسات و نقد و بررسی محروم هستیم! با این حال من بارها پیشنهاد جلسات آسیب شناسی داده ام اما متاسفانه سنت نقد نهادینه نشده است.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تاریخ چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه سال جاری (ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت) با اجرای “لیان” افتتاح خواهد شد و این در حالی است که تمام بلیت‌های این گروه محلی به فروش رسیده است.

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.