تمام سازهای نواحی ایران هم صدا می‌شوند

پیمان بزرگ‌نیا:

سینما پرس- گروه هفت هنر/ پیمان بزرگ نیا از کار بر روی آلبوم تصویری «سازینه نواحی ایران» خبر داد و گفت: این آلبوم به تقویت سازهای محلی و شناساندن آن ها می پردازد.

پیمان بزرگ نیا؛ نوازنده و سرپرست گروه سازینه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: در حال حاضر گروه سازینه مشغول کار بر روی آلبومی تصویری با عنوان «سازینه نواحی ایران» است که متشکل از بزرگان موسیقی نواحی ایران می شود.

وی افزود: از تمامی سازهای بومی در این کار استفاده شده است و در حال حاضر قطعات تنظیم شده است و مقدمات ضبط آن را تدارک می بینیم. از اوایل ماه رمضان ضبط قطعات آلبوم را شروع می کنیم.

این نوازنده تصریح کرد: در این آلبوم از تمام ایران هنرمندانی حضور دارند، به طور مثال از استان لرستان ایرج رحمانپور، از چهارمحال بختیاری و بویر احمد کوروش اسدپور، از بختیاری آواز غلامشاه قنبری، از خراسان شمالی سهراب محمدی آواز «لو» می خواند و حسین ولی نژاد دو تار می نوازد و همخوانی می کند، از خراسان جنوبی غلامحسین غفاری، از بلوچستان محمد اسحاق بلوچ نسب و از آذربایجان عاشیق قدرت میرزاپور هنرمندانی هستند که با ما همکاری داشته اند. گروه لیان نیز در این آلبوم ما را همراهی کرده اند.

بزرگ نیا ادامه داد: درآلبوم «سازینه نواحی ایران» قطعه ای داریم با عنوان «ایران من» که متشکل از یک ترانه است با جملاتی که به لهجه های مختلف اجرا می شود و بر اساس حال و هوای کل موسیقی ایران تنظیم شده است. این قطعه مقدمه آلبوم محسوب می شود و برای تصاویر آن هم از تخت جمشید استفاده کرده ایم.

وی یادآور شد: رنگ و بوی این کار براساس برداشتی است که خود من از موسیقی ایران دارم و فکر می کنم بعد از شنیدن این قطعه شنونده حس ایرانی بودن می کند و کل خاطرات ایران و این سرزمین تاریخی و پهناور زنده می شود. ما از هر منطقه یک ترانه و یک موسیقی خاص را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دادیم، انواع سرناها را در این آلبوم داریم، کمانچه آلتو و کل سازهای نواحی ایرانی در این آلبوم به گوش می رسد.

سرپرست گروه «سازینه» در پایان خاطر نشان کرد: ما در این آلبوم براساس تعاریفی که از هر منطقه در خصوص سازها شنیده ایم سازها را بازسازی کرده و سعی کردیم تا جایی که امکان دارد به تکنیک کار بها دهیم و در کنار آن به تقویت سازهای محلی و شناساندن آن ها نیز بپردازیم.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۵۲۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.