تمام معتادان بیمه می‌شوند

دوشنبه ۵ تیر – ۰۳:۲۶:۰۶ ب.ظ

   فایل Pdf
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه ای برای تمام معتادان در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، عبدالله عمادی در همایش روز جهانی مواد مخدر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر آمار معتادان در کشور ۲ میلیون نفر است که ۸ میلیون نفر به طور غیر مستقیم در گیر این مسئله هستند که مهمترین آنها خانواده است.
وی افزود: یکی از وظایفی که در این معاونت تعریف شده حمایت از درمان معتادان از جمله حمایت‌های جسمی، روانی، اجتماعی و حقوقی است با توجه به حمایت اجتماعی در کنار سایر ابعاد حمایت از زمان آغاز درمان اعتیاد و پس از آن اهمیت ویژه‌ای دارد و این معاونت تأکید بخصوصی به حمایت از زمان آغاز درمان دارد.
عمادی تصریح کرد: حمایت‌های بیمه‌ای در این زمینه در زمان درمان بسیار مهم است و ما نیز سعی بر آن داریم تا تمام افراد معتاد را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و از افراد و خانواده‌ها در زمان درمان به ویژه خانواده‌های نیازمند حمایت‌های مالی کنیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بستر‌سازی برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای که به افراد معتاد آموزش‌های ویژه‌ای به خصوص در زندان‌ها ارائه می‌شود گفت: در این زمینه اعطای تسهیلات، اشتغال زایی به معتادان و همچنین تأمین مسکن آنان و حمایت از خانواده‌های افراد معتاد در زمان درمان از دیگر استراتژی‌های معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار به حساب می‌آید.
وی پیشگیری از اعتیاد به ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار ۸۲۵ نفر در سال ۹۰ توسط سازمان بهزیستی را برخی از اقدامات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی آموزش برشمرد و گفت: در این زمینه ۲۸ هزار و ۸۲۰ معتاد بهبود یافته و نیز آموزش مهارت‌های شغلی را در سال ۹۰ فرا گرفتند.
وی ادامه داد: در حوزه درمان و کاهش‌های آسیب نیز با بهره‌گیری از ۱۸۲۷ مرکز فعال بهزیستی که ۷۰ درصد درمان معتادان را بر عهده دارند توانستیم ۴۳۲ هزار و ۹۰۰ نفر را تحت پوشش درمان اعتیاد قرار دهیم.
عمادی در پایان با اشاره به تخصیص ۵ هزار واحد مسکونی برای معتادان بهبود یافته، ‌اظهار داشت:‌ در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت ۵ هزار واحد مسکن برای معتادان با ارائه تسهیلات اشتغال در طولانی مدت صورت خواهد پذیرفت و در این زمینه یارانه درمان و پرداخت هزینه‌های معیشتی به خانواده‌های معتاد بی‌بضاعت پرداخت می‌شود.
گفتنی است: در پایان این مراسم از کارشناسان اداره روان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با اهدا لوح تقدیر شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۵۱۵۲۶۰۶۳۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.