تمایل دولت دادن خانه مستقل به هر خانواده است

رییس‌جمهور در مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر استان فارس:

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور با اشاره به این‌که اجرای طرح مسکن مهر در کشور به عنوان طرحی ضربتی و برای پاسخگویی به عقب‌ماندگی‌های ۴۰ الی ۵۰ سال اخیر اجرا شده است، گفت: مسکن مهر به شکلی که در حال حاضر در کشور اجرا شده است، به عنوان طرح اصلی و مطلوب دولت نیست و آنچه به عنوان مطلوب در اجرای پروژه‌های مسکن مهر مورد نظر دولت است، در اختیار قرار دادن یک خانه مستقل به یک خانواده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه امروز (شنبه) در مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر و ۱۰۹۰ پروژه مخابراتی استان فارس، گفت:‌ امروز زندگی بدون ارتباطات بی‌معنا بوده و اگر ارتباطات وجود نداشته باشد، تقریباً همه امور جامعه مختل و راکد می‌شود. ارتباطات و فناوری‌های ارتباطی امروز نبض زندگی همه مردم هستند.

رییس‌جمهور با تقدیر از اقدامات انجام شده در خصوص اجرای پروژه‌های مخابراتی در استان فارس بخصوص در بخش‌های مربوط به خدمات الکترونیک اظهار کرد: خدمات اداری، نظامات و کاغذ‌بازی‌های خاص خود را دارد و با ارائه خدمات دولتی الکترونیکی صرفه‌جویی‌های بسیاری در وقت مردم، کاهش حجم و تسهیل حمل‌ و نقل، کاهش ترافیک، مصرف انرژی و آلودگی صورت خواهد گرفت و امیدوارم به جایی برسیم که تمامی خدمات دولت از طریق شبکه الکترونیک ارائه شود.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح استان فارس تصریح کرد: اجرای پروژه‌های مسکن مهر در کشور هم سطح نگاه و توقعات را بالا برده و هم همت و توانمندی‌های ملت را به حدی ارتقا داده که امروز افتتاح ۱۰ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر عددی است که به چشم نمی‌آید.

رییس‌جمهور ضمن ابراز امیدواری برای اتمام ۸۸ هزار واحد دیگر مسکن مهر در حال احداث در استان فارس، گفت: به فضل الهی و با همت مسوولان حلقه ۲۸۲ هزار واحدی مسکن مهر در استان فارس نیز تا پایان سال آینده تکمیل و در خدمت آسایش و رفاه مردم قرار خواهد گرفت.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به مفهوم و جایگاه اقتصادی مسکن در نظام سرمایه‌داری خاطرنشان کرد: مسکن در فرهنگ ایرانیان، گذشته از محلی برای استراحت و شب‌خوابی، مفهومی انسانی و فرهنگی دارد و در حقیقت محل تکامل، رشد، بالندگی، آرامش و تکامل متقابل زن و مرد و تربیت فرزندان است.

رییس‌جمهور ادامه داد: خانه باید محلی برای تجلی عدالت‌خواهی و پاکی بوده و خانواده‌ها همه زیبایی‌ها و ارزش‌های متعالی انسانی را در آن تجربه و در وجود خود نهادینه کنند که این باید در شکل، طراحی و معماری واحدهای مسکونی لحاظ شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که اجرای طرح مسکن مهر در کشور به عنوان طرحی ضربتی و برای پاسخگویی به عقب‌ماندگی‌های ۴۰ الی ۵۰ سال اخیر در این بخش اجرا شده است، گفت: مسکن مهر به شکلی که در حال حاضر در کشور اجرا شده است، به عنوان طرح اصلی و مطلوب دولت نیست و آنچه به عنوان مطلوب در اجرای پروژه‌های مسکن مهر مورد نظر دولت است، در اختیار قرار دادن یک خانه مستقل به یک خانواده است که باید در این راستا طرح‌ها را به سمت ساخت واحدهای مسکونی مستقل و ویلایی سوق داد.

رییس‌جمهور با تأکید بر این‌که ایران سرزمینی وسیع و با امکانات فراوان است، اظهار داشت: امیدوارم مدیرانی در خدمت مردم باشند که در حیطه مسوولیت خود توانمندی‌های ملت ایران را شناخته و به ‌آن ایمان داشته باشند.

احمدی‌نژاد افزود: وسعت سرزمین ایران ۱۸۷ میلیون هکتار است که اگر بخواهیم به هر ایرانی حداقل ۲۵۰ الی ۳۰۰ متر زمین برای احداث خانه اختصاص دهیم، در دریای بیکران وسعت این سرزمین مساحت قابل توجهی بشمار نمی‌آید.

رییس‌جمهور با بیان این‌که دولت و ملت همیشه باید اهداف بزرگ را برای رسیدن به پیشرفت و تعالی هدف‌گذاری کنند، اظهار داشت: عظمت یک ملت را می‌توان از اهدافی که آن ملت پیگیری می‌کنند، شناخت؛ اگر اهداف کوچک باشد، استعدادها بدون مصرف و ناشکفته باقی خواهد ماند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر این‌که ملت ایران، ملتی بزرگ و شایسته بزرگی کردن است، گفت: باید شرایطی فراهم شود که استعدادهای ملت ایران در عرصه‌های مختلف و در تمامی زمینه‌ها جاری شده و به فضل الهی شاهد پیشرفت‌های روزافزون ملت باشیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود استان فارس و شهر شیراز را بخشی از میراث تاریخی و بی‌بدیل ملت ایران برشمرد و با بیان این‌که شیراز و شهرهای اطراف آن در واقع یک موزه زنده و بخشی از تاریخ ملت ایران است، گفت: در کنار این عظمت بیش از ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که برخی از آن جزء میراث فرهنگی ملی بشمار می‌رود ولی محدودیت‌های حفاظت از میراث فرهنگی مانع از بازسازی بسیاری از این عرصه‌های فرسوده شده است. در این راستا مقرر شده تا بخش وسیعی از این اراضی آزاد و در اختیار مردم قرار گیرد، تا مردم این آثار را احیاء کنند.

پیش از سخنان رییس‌جمهور نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عابدی استاندار فارس گزارش‌هایی از عملکرد دستگاه‌های متبوع خود ارائه کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.