تمجید دل بوسکه از ستاره پرتغالی

   بیسنته دل بوسکه در برنامه ای به ارزیابی تیم ملی پرتغال پرداخت و دراین باره گفت:« نمی توان به همسایه مان، پرتغالی ها اعتماد کرد. فکر نمی کنم که رونالدو تنها بازیکن خطرناک این تیم باشد. »

سرمربی لاروخا در ادامه صحبتهایش با اشاره به دیگر ستاره های سرشناس پرتغالی گفت:« آنها بازیکنانی مثل نانی را دارند که ضربات سر خیلی خوبی می زند. میرلس از خارج از محوطه جریمه شوتهای فوق العاده ای می زند و موتینیو پاسهای فوق العاده ای می دهد. در خط دفاع پرتغال بازیکنان قدرتمندی هستند و دو بازیکن جناحی این تیم خیلی خوب در جریان بازی تهاجمی قرار می گیرند. آنها به کنترل و مالکیت توپ نیاز چندانی ندارند؛ چرا که در یک ضد حمله و یک ارسال بلندتوپ، رونالدو را آماده گلزنی می بینند. کاملا روشن است که رونالدو بی نظیر است و کسی مثل او وجود ندارد.»

این درحالی است که اکثر تیمها، در بازیهایشان مقابل اسپانیا سیستم بازی شان را تغییر می دهند و دل بوسکه معتقد است که پرتغالی ها این کار را نخواهند کرد:« فکر نمی کنم که پرتغالی ها سیستم بازی شان را تغییر بدهند. آنها با همان سیستم ۳-۳-۴ یی که بازی می کردند، به رقابت ادامه خواهند داد. البته راستش را بخواهید ، ۴ تیمی که ما مقابل آنها بازی کردیم، برای تقویت خط دفاعی شان، تصمیمات  و تغییرات خاصی داشتند ولی امیدوارم که پرتغال تغییری در تیمش ندهد.»

 سرمربی ماتادورها معتقد است که متوقف کردن کریسیتانو رونالدو، کاری است که به تنهایی از پس آربلوا بر نمی آید:« دوست دارم که بتوانیم رونالدو را مهار کرده و به او اجازه بازی کردن ندهیم و البته برای مهار رونالدو، به آربلوا کمک رسانی کنیم. اگر وقتی که توپ به رونالدو می رسد، واقعا مراقب او باشیم ،او فضای زیادی برای مانور نخواهد داشت.ما مراقبت خاصی از رونالدو به عمل خواهیم آورد ولی این کاری فردی نیست . دقیقا مثل دوسال پیش و دربازی با پرتغال در جام جهانی، کمک های مداومی به آربلوا خواهیم رساند تا اینکه رونالدو را از جریان بازی خارج کنیم.»

این روزها خیلی ها معتقدند که اسپانیا، شاد و سرزنده بازی نمی کند:« تیم ما عملکرد فوق العاده ای داشت. من این مدلی هستم که کارهای دیوانه وار را دوست ندارم ولی از اینکه تیمم یکی از ۴تیم حاضر درمرحله نیمه نهایی است واقعا خوشحالم.»

دل بوسکه  درمورد جوردی آلبا هم گفت که او باید بهترین بازیکن جناحی یورو شناخته شود:« ما در بازی دوستانه مقابل انگلیس و در لندن، و زمانی که قرار بود آلبا مسئول مهار والکات باشد، او را تست کردیم. او خیلی خوب مقاومت کرد و بعد از آن بود که واقعا تحت تاثیربازی اش قرار گرفتم.مطمئنم که او بهترین بازیکن چپ و بهترین بازیکن جناحی یورو خواهد بود.»

او در گفتگوی دیگری هم گفت:« بازیکنان ما به بازی کردن در روزهای یکشنبه و ۴شنبه عادت دارند. »

او درمورد تصمیمش برای بازگشت کاروان اسپانیا به لهستان گفت:« من در لهستان احساس راحتی بیشتری می کنم. انگار در خانه مان هستیم. »

سرمربی ماتادورها درپایان درمورد اخرین دیدار مرحله یک چهارم پایانی یورو میان ایتالیا و انگلیس هم نظرش را ابراز کرد:« به نظرم ایتالیا بازی خوبی برگزار کردو بازی بدی را از انگلیس شاهد بودیم. انگار که انگلیسی ها بازی را کش دادند ولی ایتالیا باید قل از اینها به پیروزی می رسید.»


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.