تمجید مظفر از مدیریت شهری تهران‬

وی با بیان این که نیازمند تحقق مدیریت واحد شهری هستیم ، به موضوع جدایی ری از تهران اشاره کرد و گفت : این موضوع باید با حوصله و یک تصمیم عقلانی و تدبیر مدیریتی حل شود.

تهران سما: رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : تهران یکی از کلان شهرهای بزرگ و پیشانی کشور است و در عین مزیت های بزرگ ، مشکلات جدی و بزرگی هم دارد .
 
دکتر حسین مظفر در هم اندیشی قریب ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفت : تهران به عنوان پایتخت با وجود دستگاه های اجرایی و تصمیم ساز از یک سو که دسترسی آسان برای شهروندان ایجاد می کنند ، مشکلاتی نظیر تداخل مدیریتی و پراکندگی و موازی کاری در تصمیم گیری ها را هم دارد و این وضع به ویژه هنگام بروز حوادث و بحران ها مشکلات را جدی تر می کند .
 
وی با بیان این که نیازمند تحقق مدیریت واحد شهری هستیم ، به موضوع جدایی ری از تهران اشاره کرد و گفت : این موضوع باید با حوصله و یک تصمیم عقلانی و تدبیر مدیریتی حل شود.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : مسئله انتزاع ری از تهران مشکلات جبران ناپذیری برای شهروندان ری ایجاد می کند . عوارضی مانند زمین خواری ، محرومیت ها ، اسکان های غیرقانونی و … تا شکل گیری شورای شهر ری شکل خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد : ری درآمد ۳۵ میلیارد تومانی دارد اما در آنجا از سوی شهرداری ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می شود و جدایی ، مشکلاتی را برای شهر ری ایجاد می کند که شایسته ری نیست.
 
مظفر مشکلاتی همانند آلودگی هوای تهران را از جمله مشکلات استثنایی و ویژه تهران دانست و گفت : اگرچه امروز شهرداری تهران از مدیریت فرهیخته و توانمندی برخوردار است که در دوره مدیریت ناجا هم به نیروی انتظامی اعتبار داد اما این موضوعات به دلیل پیچیدگی و ارتباط با سایر دستگاه ها به تنهایی از سوی شهرداری قابل حل نیست .
 
وی با بیان اینکه در دوره فعلی مدیریت شهرداری تهران شور و نشاط و کار در تهران موج می زند ، افزود : پل صدر وتونل نیایش یک کار معمولی نیست بلکه نمایش اقتدار نظام است ، نمایش اقتدار مدیریتی است که در دوره دفاع مقدس افتخار آفرینی کرد .
 
مظفر با اشاره به اینکه حل کامل مسائل تهران نیازمند مساعدت قوای دیگر است گفت : قوه مقننه قوانین مورد نیاز این حوزه را باید تصویب کند و قوه مجریه هم باید کمک کند برای تهران درآمد پایدار و با ثباتی پیش بینی شود.
 
وی به موضوع حمل و نقل عمومی و مترو اشاره و اظهار کرد : مترو فقفط یک وسیله حمل و نقل عمومی نبوده و موجب آرامش شهروندان تهرانی است.
 
رییس مجمع نمایندگان تهران با انتقاد از برخوردهای سیاسی با اقدامات و برنامه های شهرداری گفت : نگذاریم با بی مهری ها و برخوردهای سیاسی و کمک و همکاری نکردن با مدیران شهرداری ، آفات سیاسی گریبان گیر تهران شود ، چراکه تهران ام القرای نظام اسلامی باید نماد اسلام و انقلاب و آموزه های اسلامی باشد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.