تمدید تاریخ اعزام به خدمت شامل این ها می گردد

۳۱فروردین۱۳،

خبرآنلاین: تنها مشمولان غیرغایب دارای معاذیر موجه، می‌توانند برای ارائه درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت خود اقدام کنند.

 سرهنگ رحمان علیدوست معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه‌عمومی در این باره گفت: کلیه مشمولان غیرغایب متقاضی تمدید موعد اعزام باید برای ارائه درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه کنند.در این رابطه حضور شخص مشمول در این دفاتر الزامی است.

علیدوست با بیان اینکه ارائه این درخواست تنها برای یکبار امکان پذیر است، گفت: مشمولانی که دارای معاذیر موجه از قبیل بیماری، اتفاق‌دیدگی و فوت بستگان درجه یک و…. بوده و به همین سبب توان شرکت در موعد تعیین شده برای اعزام به خدمت را ندارند؛ می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات مربوط به نوع معاذیر، به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

وی درتشریح شرایط تمدید موعد اعزام به خدمت، گفت: مشمولانی که به سبب بیماری و صدمات جسمانی وارده ناشی از حوادث و سوانح، قادر به اعزام به خدمت در موعد مقرر نیستند و بیماری و مصدومیت آنان مورد تأیید پزشک معتمد سازمان وظیفه‌عمومی است و همچنین مشمولانی که یکی از بستگان درجه یک نسبی و سببی آنها از قبیل همسر فرزند، پدر، مادر، ‌برادر، خواهر و پدر و مادر همسر فوت کرده باشد از زمان فوت آنان، اعزام مشمول به تعویق می‌افتد.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان داشت: همچنین مشمولانی که به سبب بروز بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله یا وقوع حوادث مانند سقوط هواپیما، آتش‌سوزی و … ‌خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده آنان از قبیل پدر، مادر، همسر و فرزند به طور جدی آسیب دیده یا منزل مسکونی آنان بیش از ۵۰ درصد خسارت دیده باشد با ارایه مدارک و مستندات معتبر، موعد اعزام آنان نیز به تعویق می‌افتد.

علیدوست درخصوص سایر واجدان شرایط تمدید موعد اعزام به خدمت، گفت: پذیرفته‌شدگان قطعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی (داخل و خارج از کشور) که زمان ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان بعد از موعد اعزام باشد، همچنین دارندگان برگ آماده بخدمت به تاریخ‌های مرداد، شهریور و دی ماه هر سال که منتظر اعلام نتیجه آزمون‌ مراکز سنجش آموزش عالی می باشند، می توانند از تسهیلات در نظر گرفته در خصوص تعویق موعد اعزام استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: ورزشکاران تیم‌های ملی با درخواست فدراسیون مربوط برای اعزام به مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی و همچنین مشمولانی که در حال گذراندن مراحل نهایی گزینش و استخدام در نیروهای مسلح می باشند، در صورت تأیید موضوع از سوی سازمان مربوطه نیز در شمول تمدید موعد اعزام قرار خواهند داشت.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان گفت: موعد اعزام به خدمت مشمولان متأهلی که دارای شرایط خاص از قبیل تولد فرزند، بیماری شدید همسر و فرزند و… می باشند و همچنین مشمولانی که قصد تشرف به حج تمتّع را دارند نیز به تعویق خواهد افتاد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.