تمدید قرارداد ستاره پرسپولیس و جنجال والیبال/ بازخوانی پرونده یک مرگ

به گزارش خبرنگار مهر، هفت روز ورزش ایران در این هفته رو به پایان به نسبت هفته‌های گذشته که با حاشیه‎ها و اتفاقات ریز و درشت زیادی همراه بود، کمتر هیاهویی داشت چون در این هفته نه از مرگ و دوپینگ ورزشکاران خبری بود و نه تهدید به جدایی از تیم، برکناری، استعفا، درگیری و شکست‎های غیرقابل جبران.

تنها حاشیه بزرگ این هفته مربوط به نشست خبری رئیس فدراسیون والیبال بود که طی آن یکی از کارمندان پیشین فدراسیون والیبال، این فدراسیون را محکوم به تخلفات مالی کرد و برای اثبات ادعای خود اسنادی را هم در اختیار افراد حاضر در نشست قرار داد و جالب اینکه داورزنی ابتدا گفته‎های وی را رد کرد اما در ادامه هم گفت که در مورد تخلفات مالی بعدا حرف می‎زنم!

شاید اگر این اتفاق نمی‎افتاد و البته علی کریمی هم که پیش از این خداحافظی خود را از تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرده بود، قرارداد جدیدی با این تیم امضا نمی‎کرد، می‏توانستیم این هفته را هفته‏ای توام با آرامش برای ورزش بنامیم.

به هر حال هفت روز دیگر برای ورزش ایران رو به پایان است. هفت روزی که در آن بسکتبال از قهرمانی دوباره در غرب آسیا بازماند اما انتقام شکست برابر اردن را گرفت. بعد از گذشت چهار ماه مشخص شد که علت مرگ جودوکاران آبادانی چه عاملی بوده است. نماینده تنیس با ویلچر ایران پارالمپیکی شد در حالیکه شناگران ایران از کسب سهمیه المپیک بازماندند و ….

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارتند از: 

تاتامی غیراستانداردعلت مرگ جودوکار آبادانی شد!
پس از گذشت چهار ماه از درگذشت جواد رخ زیور – جودوکار آبادانی – که در حین مسابقات دهه فجر و پس از برخورد با حریفش فوت کرد، کالبد شکافی دلیل مرگ وی را مشخص کرد. بر اساس اظهارات رئیس هیات جودو آبادان که جمعه گذشته اعلام شد، تاتامی نامناسب که از سوی فدراسیون فرستاده شده بود، باعث مرگ رخ زیور شده است. هنگام مسابقه دو بازیکن هیچ گونه برخوردی با یکدیگر نداشتند و فنی که حریف در این بازی استفاده کرد، قانونی بوده است.

بسکتبال؛ ناکام از تکرار قهرمانی
مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا جمعه شب گذشته با قهرمانی لبنان در اردن به پایان رسید. این در حالی است که تیم ملی ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‎ها شرکت کرده بود اما به خاطر شکست برابر لبنان از کسب دوباره آن بازماند. البته ملی‎پوشان ایران بعد از پیروزی برابر یمن، فلسطین و سوریه در آخرین دیدار خود در این رقابت‎ها اردن را شکست دادند و انتقام شکست برابر این تیم در رقابت‎های جام ملت‎های آسیا را گرفتند. ضمن اینکه با این پیروزی ایران نایب قهرمان شد و سهمیه حضور در رقابت‏های کاپ آسیا را به دست آورد.

تیم ملی بسکتبال ایران در میان ۶ تیم شرکت کننده در رقابت‏های غرب آسیا نایب قهرمان شد

نماینده تنیس با ویلچر ایران پارالمپیکی شد
برای اولین‎‏بار در تاریخ ورزش جانبازان و معلولان، رشته تنیس با ویلچر ایران صاحب سهمیه پارالمپیکی شد. این سهمیه شنبه گذشته توسط حسین ممی پور به دست آمد. عملکرد خوب در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، بازی‏های پارآسیایی گوانگجو، مسابقات ورلد کاپ ترکیه و رقابت‏های اوپن تبریز، باعث شد ممی‏پور به عنوان یکی از دریافت کنندگان سهمیه اعطایی (وایلد کارت) مسابقات تنیس با ویلچر پارالمپیک لندن معرفی شد.

کشتی‎گیران ایران در اوکراین صاحب سه مدال شدند
تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با ترکیب ۶ نفره در رقابت‎های بین‎المللی آزوماش اوکراین شرکت کرده بود، یکشنبه گذشته با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد. علی قیطاسی (وزن ۸۴ کیلوگرم)، محسن حاجی پور (وزن ۶۰ کیلوگرم) و هادی علیزاده پورنیا (وزن ۷۴ کیلوگرم) در این رقابت ها به ترتیب صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند. 

وادا از حدادی تست دوپینگ گرفت
ماموران آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) یکشنبه گذشته با حضور در محل اردوی احساس حدادی در آلمان از وی تست دوپینگ گرفتند. حدادی نفر دوم پرتاب دیسک جهان است که برای حضور در المپیک تمریناتش را در آلمان پیگیری می‎کند و به دلیل رنکینگ جهانی باید محل تمرینات و اسکان خود را  به فدراسیون جهانی اعلام کند.

شناگران ایرانی از کسب سهمیه المپیک بازماندند 
مسابقات بین‎المللی جام آزاد ترکیه و انتخابی المپیک یکشنبه گذشته در حالی در آنکارا به پایان رسید که هیچ یک از نمایندگان ایران در این رقابت‎ها موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند و تنها به کسب یک مدال طلا و سه مدال نقره بسنده کردند. محمد علیرضایی در مواد ۵۰ و ۱۰۰ متر قورباغه به دو مدال طلا و نقره دست یافت. دیگر مدال‏های نقره تیم ایران توسط احمدرضا جلالی در ۴۰۰ متر مختلط و افشین عسکری در ۵۰ متر پروانه به دست آمد.

علی کریمی با پرسپولیس قرارداد بست
باوجودیکه پیش از این علی کریمی، کاپیتان فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس از جدایی خود از این تیم خبر داده بود، دوشنبه گذشته قرارداد جدیدی را برای همراهی سرخپوشان در دوازدهمین دوره رقابت‎های لیگ برتر منعقد کرد. این قرارداد به دنبال نشستی که کریمی با رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داشت، منعقد شد. 

علی کریمی در دوازدهمین دوره رقابت‎های لیگ برتر نیز تیم فوتبال پرسپولیس را همراهی خواهد کرد

تیم فوتبال جوانان قهرمان تورنمنت تهران شد
در چارچوب دیدارهای روز پایانی تورنمنت ۶ جانبه جوانان تهران – جام حسین لطفی- دوشنبه گذشته تیم فوتبال جوانان ایران در دیدار نهایی ودر ضربات پنالتی تیم منتخب جوانان مرکز را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت.  در دیدار رده‌بندی این تورنمنت نیز تیم نوجوانان ایران برابر تیم منتخب جوانان جنوب شکست خورد و به عنوان چهارمی این جام دست یافت. در پایان این تورنمنت فرشاد مراد کریمی از تیم فوتبال جوانان به عنوان بهترین بازیکن و حجت صدقی از تیم منتخب جوانان جنوب به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شدند. تیم منتخب جوانان مرکز به عنوان تیم اخلاق و سردار آزمون، مهاجم تیم ملی جوانان کشورمان با ۶ گل زده، آقای گل جام شد.

دو تغییر در کادر اجرایی فدراسیون والیبال
سه شنبه گذشته محمود افشاردوست – بازیکن و مربی پیشین تیم ملی والیبال – به عنوان دبیر فدراسیون والیبال معرفی شد ضمن اینکه خانم کعبی‎زاده نیز به پجای خانم محمدیان عهده دار مسئولیت نایب رئیس بانوان این فدراسیون شد. پیش از این سعید درخشنده و خانم محمدیان به ترتیب دبیر و نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال بودند اما محمدرضا داورزنی به دلیل بازنشستگی اقدام به تغییر آنها کرد.

جنجال در نشست خبری رئیس والیبال
نشست خبری رئیس فدراسیون والیبال که سه شنبه گذشته در محل این نشست برگزار شد، با جنجال‌هایی همراه بود. در جریان این نشست یکی از کارمندان پیشین فدراسیون والیبال با ارائه اسناد (فاکتورهای خرید) به خبرنگاران تاکید کرد که از تخلفات مالی در فدراسیون اطلاع دارد که می‎تواند در مورد آنها شفاف سازی کند. همین موضوع موجب عصبانیت شدید داورزنی شد. وی هم ادعا کرد که این آقا همین اسناد را سال گذشته در اختیار نهادهای مختلف و از جمله سازمان تربیت بدنی گذاشت اما نتیجه‌ای نگرفت. او مدتی در فدراسیون بود و چون حالا نیست اقدام به اینگونه کارها می‎کند. من برای حفظ آبرویش نمی‎گویم که چرا الان در فدراسیون نیست. جالب اینکه داورزنی در ادامه گفت که در مورد مورد تخلفات مالی بعدا صحبت می‎کنم!

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از شناسایی مکملی خبر داد که حاوی مواد نیروزاست

جذب مربی صربستان برای تیم ملی هندبال بانوان
“سانیا پانیچ” سه شنبه گذشته با انعقاد قراردادی یک ساله هدایت تیم ملی هندبال بانوان را بر عهده گرفت. ملی‎پوشان هندبال ایران با هدایت این مربی صربستانی برای حضور در رقابت‏های قهرمانی آماده خواهند شد که آذرماه به میزبانی کره جنوبی برگزار می‏شود.

خالقی سرپرست دبیری فدراسیون دوچرخه سواری شد
خسرو قمری، سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری سه شنبه گذشته طی حکمی اصغر خالقی را به عنوان سرپرست دبیری این فدراسیون منصوب کرد. خالقی از سال ۸۱ تا ۸۸ به عنوان دبیر در فدراسیون مشغول به فعالیت بود و هم اکنون نیز دبیر کمیته پیست آسیاست.

شناسایی یک مکمل آلوده به ماده ممنوعه
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال سه شنبه گذشته از آلوده بودن مکمل اسلمینگ به ماده ممنوعه sibutramine خبر داد که باعث مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ یکی از بازیکنان لیگ برتری شده است این در حالی است که نام این ماده ممنوعه روی این مکمل درج نشده است. 

پرسپولیس همچنان بدون سرمربی
کمتر از یک ماه به آغاز دوازدهمین دوره رقابت‎های لیگ برتر باقی مانده این در حالی است که هنوز وضعیت هدایت تیم فوتبال پرسپولیس مشخص نیست. پس ازآنکه احتمال حضور مصطفی دنیزلی در تیم پرسپولیس کمرنگ شد مسئولان این باشگاه مذاکره با برخی مربیان خارجی از جمله “برونو متسو” جدی‏تر از قبل دنبال کردند. در این رابطه حتی متسو فرانسوی دوشنبه شب برای مذاکره با مسئولان باشگاه پرسپولیس وارد تهران شد و گفتگوهایی با رویانیان و دیگر مدیران باشگاه پرسپولیس انجام داد اما بدون حاصل شدن نتیجه صبح چهارشنبه تهران را ترک کرد تا وضعت سرمربی سرخپوشان همچنان بلاتکلیف باشد.

تیم فوتبال ساحلی فینالیست شد
تیم فوتبال ساحلی ایران با پیروزی ۹ بریک برابر فلسطین برای نخستین بار به دیدار نهایی سومین دوره بازی‎های ساحلی چین راه یافت. ملی‎پوشان فوتبال ساحلی که با غلبه بر امارات – قهرمان دوره پیشین بازی‌ها – به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود، امروز در مرحله نهایی به مصاف چین می‎رود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.