تمدید مهلت ثبت ‌نام هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک حفاظ

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار معارف ایرنا از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، ‘جواد تجلیان’ با بیان اینکه پیش از این مهلت ثبت نام در این دوره تا دهم خردادماه تعیین شده بود، افزود: بر اساس زمان بندی انجام شده آزمون مرحله اول طرح ۲۳ تیرماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت : در این آزمون حافظان ۱۰ جزء باید به ۵۰ سوال و حافظان ۲۰ جزء و کل قرآن کریم باید به ۱۵۰ سوال چهارگزینه ای که شامل هشتاد درصد سوالات ترجمه و مفاهیم و بیست درصد حسن حفظ است، پاسخ دهند.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم به راه یافتگان به مرحله دوم آزمون اشاره کرد و اظهار داشت: مرحله دوم طرح به صورت شفاهی و منطقه ای شهریور و مهر‌ماه برگزار خواهد شد که محل برگزاری آزمون‌ها، توسط دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی هر استان در زمان مقرر اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در این طرح برای عموم افراد آزاد است، خاطرنشان کرد: ثبت نام در این طرح صرفا به صورت اینترنتی انجام می پذیرد لذا علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.com مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم بر اساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان قرآن از سال ۱۳۸۵ توسط سازمان دارالقرآن‌ الکریم و با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزار می شود و تاکنون یک هزار و ۶۸۰ نفر موفق به دریافت مدارک تخصصی در درجات مختلف شده اند.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۸۶۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.