تمدید پروانه ۷ اپراتور ارتباطات ماهواره‌ای با امتیازهای ویژه در دولت قبل

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

کمیسیون تنظیم مقررات در سال ۹۱ مصوب کرد که پروانه ۷ اپراتور ارتباطات ماهواره‌ای با ثابت ماندن حق فرکانس‌ و کاهش مبلغ ضمانت‌نامه‌ به یک سوم، ۵ سال دیگر تمدید شود. علاوه بر این، اکنون در حق السهم دولت نیز ۹۰ درصد تخفیف داده است.
 
 
به گزارش فارس، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در آبان‌ماه سال ۹۱، تمدید پروانه ارائه‌دهندگان خدمات انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره‌ای (SAP) را تصویب کرد.
 
با آن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پروانه شرکت‌های SAP به مدت ۵ سال تمدید شد که در این تمدید با ثابت ماندن حق فرکانس‌ها، مبلغ ضمانت‌نامه‌ تا یک سوم کاهش یافت.
 
اکنون بار دیگر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۱۷۴ مورخ ۳۱/۶/۹۲ مقرر کرده که در تمدید پروانه‌های شرکت‌های مذکور در سال اول در رقم تعیین شده برای حق السهم نود درصد تخفیف لحاظ شود.
 
در این مصوبه آمده که: کمیسیون درخواست بررسی و اصلاح بند ۲ ماده ۶ مصوبه شماره ۳ جلسه شماره ۱۵۰ کمیسیون در خصوص میزان تسهیم شرکت‌های دارای پروانه ارایه خدمات انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره‌ای (SAP) را بررسی کرد.
 
پس از این بررسی کمیسیون مقرر کرد در تمدید پروانه‌های شرکت‌های مذکور در سال اول به میزان نود درصد (۹۰ درصد) رقم تعیین شده برای حق السهم به عنوان تخفیف اعمال و در هر سال به میزان ده درصد ( ۱۰ %) از این تخفیف کاسته شود.
 
دارندگان پروانه SAP، مجاز به ارائه خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره‌ای به کاربران و بهره برداران نهایی (حقیقی یا حقوقی) می باشند.
 
این شرکت‌ها با استفاده از ماهواره‌های مخابراتی، دسترسی به سرویس‌های ماهواره‌ای را از طریق ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌ای کوچک موسوم به VSAT فراهم می‌کنند.
 
هم اکنون در کشور، ۷ شرکت دارای پروانه SAP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشند.
 
پیش از این، مدت اعتبار پروانه شرکت‌های SAP، پنج ساله با قابلیت تمدید بود که هم‌اکنون به مدت ۵ سال دیگر تمدید شده است.
 
محدوده جغرافیایی فعالیت شرکت‌های SAP در سطح کشور است و مبلغ حق الامتیاز شرکت‌های SAP بر اساس میزان فعالیت در پایان هر سال دریافت می‌شود.
 
هم اکنون شرکت‌های توسعه ارتباطات فراست، آرین ماھواره، گروه ارتباطات ماھواره‌ای سامان، توسعه سازه پای، عصر ارتباطات بین‌المللی پارس کار، پارس ارتباطات و ایران سولار، دارنده پروانه SAP در ایران می باشند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.