تمرکز بسیاری از حرکت‌های جاسوسی دشمن ‌بر روی وزارت دفاع/شباهت هیئت‌‌های عزاداری با گردان‌های عملیاتی

۲۹ آبان ،

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه شاهدیم بسیاری از حرکت‌های جاسوسی دشمن متمرکز ‌بر روی وزارت دفاع است، گفت: ابزار پرقدرت و ارزشمند مقابله با این تهاجم، فرهنگ عاشورایی است؛ اگر از این ابزار خوب استفاده شود در مقابل دسیسه‌های دشمن به خوبی ایستادگی خواهیم کرد.

به گزارش تفسیری حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع،‌ سردار مجید بکایی جانشین وزیر دفاع و نیروهای مسلح در مراسم گردهمایی هیئت‌های مذهبی وزارت دفاع با اشاره به اینکه دشمنان امروز به دنبال نابود کردن ماهیت جمهوری اسلامی که از اصل ولایت فقیه نشات می گیرد می باشند، گفت: امروز تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده ‌در هیچ وقت و در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته و آنان به زعم خود در تلاشند تا تمام راه‌های تنفس نظام را بگیرند، اما آن عاملی که توانسته ضمن پایداری، سبب پیشرفت و طی کردن پله‌های کمال و ترقی شود، روح حاکم بر نظام یعنی اصل مترقی ولایت فقیه است.

وی با برشمردن نمونه‌هایی از تلاش‌های دشمن بعداز پیروزی انقلاب اسلامی تا‌کنون برای ساقط کردن نظام، گفت: ایجاد آشوب‌ها و اختلافات قومی در گوشه کنار کشور، تحمیل هشت سال جنگ تمام عیار ‌علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحریم‌های اقتصادی و به کار بردن ترفندها و حیله‌های مختلف از جمله تلاش‌هایی است که دشمن در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کار برده‌اند.

وی همچنین به فتنه ۸۸ و آثار و تبعات آن و خساراتی که بر کشور تحمیل شد اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چنین فتنه‌ای در هر کجای دنیا و در هر کشور دیگری اجرا می‌شد، کمر آن دولت و کشور شکسته می‌شد، زیرا کسانی در این فتنه پرچمدار شدند که مانند طلحه و زبیرها وقتی آبرو و اعتباری از نظام اسلامی کسب کرده بودند و این بار نیز باز ولایت فقیه و رهبری عالمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سبب نجات کشور شد که اگر ما تمام اوقات نیز به شکرگزاری این نعمت بپردازیم باز کم است.

بکایی با بیان این مطلب که ما سربازان خوبی برای مقام عظمای ولایت نبودیم، افزود: در شرایط تحریم اقتصادی، باید رهنمودهای اقتصادی فرماندهی معظم کل قوا زودتر پیگیری می‌شد تا مشکلات پیش رو به این شکل عیان نشود.

وی ادامه داد: دشمن با ایجاد تحریم و هماهنگی با عناصر داخلی خود به دنبال ایجاد دشواری معیشتی و اقتصادی و به تبع آن به دنبال زمینه‌سازی برای ورود تهاجم فرهنگی و غالب کردن فرهنگ خود است.

جانشین وزیر دفاع از وزارت دفاع به عنوان یکی از حساس‌ترین جایگاه‌های نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: وزارت دفاع جایی است که باید برای بازدارندگی دشمن، نیروهای مسلح  را تامین و تجهیز کند واین جایگاه رفیعی است و ما شاهدیم که بسیاری از حرکت‌های جاسوسی دشمن امروز متمرکز ‌بر روی وزارت دفاع است.

وی در ادامه ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن را از مهم‌ترین وظایف همه اقشار جامعه خصوصا در سطح وزارت دفاع دانست و افزود: ابزار پرقدرت و ارزشمند مقابله با این تهاجم، فرهنگ حسینی و عاشورایی است و اگر از این ابزار خوب استفاده شود در مقابل دسیسه‌های دشمن به خوبی ایستادگی خواهیم کرد.

بکایی با بیان اینکه از ظرفیت‌ها‌ی عظیم فرهنگی در کشور نتوانسته‌ایم به خوبی استفاده کنیم، افزود: موضوع تشکیل و گسترش هیئت‌های مذهبی در وزارت دفاع صرفا به بهانه اجر و ثواب آن نیست، بلکه تدوین نقشه راه برای اقتدار نظام و بازدارندگی دشمن است.

وی با اشاره به اینکه مسیر غلبه بر دشمن مسیر حسین(ع) است، گفت: امروز هیئت‌‌های عزاداری در سطح وزارت دفاع، نقش گردان‌های عملیاتی در مقابل شبهه‌ها و تهاجم‌های فرهنگی را دارند و گردان‌هایی می باشند که باید بتوانند با جذب اشخاص، آنان را در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار د‌هند.

جانشین وزیر دفاع ایجاد اختلاف بین مسئولین و خادمین هیئت‌ها را ضربه‌ای مهلک بر بدنه آن دانست و افزود: خروجی هیئت‌ها و مراسمات مذهبی باید آگاه‌سازی اذهان و افکار مردم و در جهت بصیرت‌افزایی آنان باشد.

وی با اشاره به تشکیل بیش از ۴۰۰ هیئت مذهبی در وزارت دفاع آن را نشانه عمق علاقه مجموعه وزارت و آحاد آن به سید‌الشهداء و نهضت عاشورایی دانست و گفت: امسال با تشکیل هیئت عاشورائیان‌، مرکزیتی برای هیئات مذهبی تشکیل شد تا بتوان به وسیله آن پشتیبانی مادی و معنوی بیشتر و بهتری از آنان نمود.

بکایی در پایان موضوع رسیدگی به خانواده ها و دغدغه‌های مربوط به آنان را جزء مسائل مهم وزارت دفاع خواند و افزود: دامنه هیئت‌ها باید تا خانواده‌ها و اعضای آن بسط و گسترش داده شود و از ظرفیت اقشار سرباز  و بازنشستگان عزیز بتوان در هیئت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.