تمرکز دولت تازه به تامین داروهای ضروری باشد/آشفتگی بازار دارویی صرفا از کمبود ها نیست

اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر عباس کبریایی زاده عضو عضو سندیکای  تولید کنندگان داروهای انسانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از آشفتگی های بازار دارویی ناشی از احساس کمبود است اظهار داشت:وزارت بهداشت و درمان و انجمن های تخصصی باید با هماهنگی های لازم فهرست دارویی را به جامعه پزشکی اطلاع رسانی کنند تا داروهای خارج از این لیست برای بیماران تجویز نشود.

وی افزود:نوشتن چنین نسخی فقط سرگردانی برای بیماران به دنبال دارد و این در حالی است که اولویت صنعت دارویی و وزارت بهداشت باید بر تامین داروهای ضروری و حیاتی بیماران قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه ساختار اطلاع رسانی باید اصلاح گردد بیان داشت:بسیاری از بیماران هنگام دریافت نسخ خود دچار دلهره می باشند که مبادا نتوانند داروی خود را تهیه کنند درحالی که بعداز مراجعه به داروخانه ۸۰ یا ۱۰۰ درصد داروی خود را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه نابسامانی های بازار دارویی در  چند ماه اخیر سبب شده تا بیماران احساس کمبود دارو داشته باشند خاطرنشان ساخت:با تدابیر و برنامه ریزهای انجام شده خوشبختانه روند مطلوبی را در بازار دارویی ملاحظه میکنیم و کمبودها نیز رو به کاهش است .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.