تمرکز فعالیت ها در سال ۹۱ در توانمندی، کارآفرینی و تحکیم نهاد خانواده است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

انواری با تاکید بر اینکه تمرکز فعالیت ها در سال ۹۱ در توانمندی، کارآفرینی و تحکیم نهاد خانواده است افزود: باید دید برای تحقق این رویکرد چه مقصدی مد نظر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی در همایش دو سالانه کارگزاران فرهنگی که صبح امروز در سالن مرکز همایش های غدیر کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، گفت: تقارن این همایش با روز میلاد فاطمه زهرا (س) را به فال نیک می گیریم چرا که به کار فرهنگی نیازمند به الگو هستیم چه الگویی زیباتر از فاطمه زهرا است.

وی خطاب به کارگزاران فرهنگی کمیته امداد امداد حاضر در جلسه عنوان کرد از نکات مهمی در کار شما از اهمیت برخوردار است این است که نقش زن را به عنوان سکان دار خانواده تبیین کرده و از الگوهای غربی که سکان داری را از زن در خانواده گرفتند پرهیز کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی افزود: مطالباتی که غرب از زن دارد با مطالباتی که اسلام وجود زن با ارزش دارد متفاوت است اما متاسفانه تبیین این مقام حتی در خانواده های معتقد و پایبند بر همه ارزشهای اسلامی هم کمرنگ است چرا که امروزه ما در روز تجلیل از زن بیشتر به ظواهر مراودات می پردازیم.

انواری خاطر نشان کرد: برخی از رفتارهای زنان تحقیر کنده مقام زن است تقلید کورکورانه از الگوهای غربی، تقلید بدون فکر و ظاهری از نمونه های زن عروسکی نمی تواند در نظام ولایی از جایگاهی برخوردار باشد نمی تواند در نظام ولایی از جایگاه برخوردار باشد و موجب تحقیر زن می شود و آن وقت است که باید آینده سیاهی را برای خانواده انتظار ببریم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه تمرکز فعالیت ها در سال ۹۱ در توانمندی، کارآفرینی و تحکیم نهاد خانواده است افزود: باید دید برای تحقق این رویکرد چه مقصدی مد نظر است.

وی با اشاره به نوید قرآن به مسلمان در رابطه با حیات طیبه مقصد رویکرد این سازمان را رساندن مددجویان و هدایت آنها به حیات طیبه خواند و به آثار حیات طیبه در زندگی پرداخت و افزود: حیات طیبه باعث صعود و تکامل انسان، آسیب ناپذیری آن، ثبات در دنیا و آخرت ، عدم تزلزل در کلام و اندیشه، آرامش قلبی، رهایی از حراس و اندوه آینده و عزتمندی و نفوذ ناپذیری می شود.

انواری با تاکید بر این مطلب که فعالیت های کمیته امداد باید به زندگی مددجوها جهت داده و آنها را به سمت حیات طیبه هدایت کند، بیان کرد: کارهایی که در کمیته امداد انجام می شود باید با منابع و مبانی ارزشهای ما مرتبط باشد چرا که اگر بخواهیم در مبانی فکری مددجوها تغییر ایجاد کنیم باید روی مبانی ارزشی و دینی سرمایه گذاری کنیم تا مددجو به مرحله فکری برسد که عمل صالح و تفکر سالم پیدا کند. برای این کار برای مهندسی فرهنگی باید مجموعه ای به هم پیوسته از تفکر و احساس و عمل تشکیل داد تا از آسیب پذیری جلوگیری کنیم.

وی پیشگیری از آسیب، چگونه آسیب زدایی، تقویت و تغذیه مددجوی آسیب دیده را از جمله رسالت های کمیته امداد برشمرد و گفت: وظیفه کارگزاران فرهنگی این است تا مددجو را به تعادل و ثبات در حوزه فکری و رفتاری برساند. اگر اقدامات فرهنگی و همه حوزه های امدادی به تغییر رفتار منتهی نشود انسجام داخل خانواده را نداشته و نمی توانیم تعادل ایجاد کنیم. در مهندسی فرهنگی باید هماهنگی در بخش های خدمت رسانی، امداد وجود داشته باشد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی خاطر نشان کرد: هر چقدر سرمایه گذاری بیشتری در زمینه مهندسی فرهنگی داشته و بخشی نگری نداشته باشیم و حلقه های خدمت رسانی را در حوزه های داخل عملیاتی به هم متصل کنیم نتیجه مطلوب تری را شاهد خواهیم بود.

انواری خطاب به کارگزاران فرهنگی کمیته امداد در جلسه گفت: از شما انتظار داریم در امداد رسانی خود سلیقه ای بر اساس داشته های شخصی عمل نکنیم و دانش، تجربه ، ذوق هنری در فعالیت ها عدم از تندروی و یا کندروی نشان از خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و توانایی انجام کار گروهی و اعتمادسازی داشته باشید تا به عنوان یک امدادگر در حوزه های مختلف کارها را منسجم کرده و بتوانیم در بستر حیات طیبه بر مخاطب اثر گذار بوده و ویژگی های یک حیات طیب را بر مخاطب به وجود بیاوریم.

وی در پایان خاطر شان کرد: با برنامه هایی که امسال کمیته امداد تدارک دیده اثر بخشی و عمق بخشی کار فرهنگی در مخاطب و مددجویان افزون تر شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.