تمرینات ˝هیولاخوانی˝ جدیدترین اثر نمایشی محمد یعقوبی آغاز شد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

پیش از سفر به ترکیه برای اجرای ˝خشکسالی و دروغ˝؛

تمرینات هیولا خوانی˝، جدیدترین اثر نمایشی محمد یعقوبی که این روزها نمایش ˝خشک‌سالی و دروغ˝ را در فرهنگسرای نیاوران در حال اجرا دارد، پیش از سفر به ترکیه برای اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر آدانا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین؛ تمرینات نمایش “هیولاخوانی” نوشته نغمه ثمینی با کارگردانی محمد یعقوبی برای اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس تئاتر کشور که این روزها برای سومین بار نمایش “خشکسالی و دروغ” را در با نقش‌آفرینی احمد مهرانفر، علی سرابی، آیدا کیخایی، باران کوثری و سحر دولتشاهی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برده، دربارهٔ جدیدترین کار نمایشی خود، با بیان اینکه تمرینات نمایش “هیولاخوانی” نوشته نغمه ثمینی را با یک بازیگر کمتر آغاز کرده، گفت: در حال حاضر تمرینات این نمایش را با احمد ساعتچیان، علی سرابی و آیدا کیخایی برای اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز کردیم ولی به دلیل سفر به ترکیه چند روز متوقف خواهد شد اما بلافاصله پس از بازگشت از سفر تمرینات خود را ادامه می‌دهیم.

این کارگردان همچنین دربارهٔ چگونگی مهیا شدن اجرای نمایش “خشکسالی و دروغ” در ترکیه اظهار داشت: با هماهنگی و زحمات هومن بهمنی جلالی مترجم نمایشنامه “خشکسالی و دروغ” در ترکیه ما برای روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه، این نمایش را در شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر شهر آدانا اجرا می‌کنیم.

یعقوبی در ادامه افزود: اجرای ما در این جشنواره به زبان فارسی خواهد بود و به همین خاطر من به تماشاگران این نمایش خواهم گفت که این اجرا مانند این است که شما آمده‌اید ایران و کار را دیده‌اید زیرا این همان اجرایی است که ما در ایران هم انجام دادیم.

او خاطر نشان کرد: نهایتا بخاطر این اجراها به طور موقت اجراهای فرهنگسرای نیاوران قطع می‌شود و ادامه اجراهای “خشکسالی و دروغ” بعد از بازگشت از ترکیه انجام می‌شود.

گفتنی است، نمایشنامه “خشکسالی و دروغ” پیش از این در سال ۱۳۸۸ در شهر مول‌هایم آلمان توسط محمد یعقوبی اجرا شده است. همچنین نمایشنامه‌های “خشک‌سالی و ‏دروغ” و “ماه در آب” محمد یعقوبی با ترجمه هومن بهمنی جلالی به ترکی استانبولی ترجمه و از سوی نشر میتوس بویوت در ‏ترکیه منتشر شده است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.