تمرین تئاتر مقاومت در اداره تئاتر/ پایان بازبینی در تیرماه

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت از معرفی برگزیدگان جشنواره پیش از ورود به مردادماه خبر داد.

حسین مسافرآستانه در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار داشت: آثار بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی این جشنواره پس از ارزیابی سعید کشن‌فلاح، نصرالله قادری و محمدعلی خبری پیش از ورود به مردادماه سال جاری معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از معرفی آثار راه یافته به جشنواره، با مرکز هنرهای نمایشی رایزنی‌هایی انجام شد تا مکانی برای تمرین گروه‌های نمایشی اختصاص داده شود که در این راستا اداره تئاتر به عنوان محل تمرین آثار نمایشی، معرفی شد.

دبیر چهارمین جشنواره تئاتر مقاومت افزود: متون راه‌یافته به جشنواره آثاری دسته اول محسوب می‌شوند که تاکنون به اجرا درنیامده‌اند و با توجه به اینکه متقاضیان بسیاری تمایل دارند این آثار را اجرا کنند، امکان اجرای متون برای گروه‌های نمایشی نیز فراهم شده است.

مسافرآستانه با اشاره به اینکه گروه‌ها فرصت دارند مرداد و شهریور برای حضور در جشنواره تمرین داشته باشند تصریح کرد: طبق اعلام قبلی، چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت با همکاری انجمن تئاتر انقلاب، دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت، مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

پیش از این نمایشنامه‌های پذیرفته شده چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در بخش‌های مسابقه صحنه‌ای، نمایش خیابانی و نمایش کودک و نوجوان و عروسکی اعلام شد.

عناوین نمایشنامه‌های پذیرفته شده از بین ۵۴۰ متن ارسالی به دبیرخانه جشنواره، پس از خوانش توسط هیئت انتخاب متون، در اختیار هنرمندان متقاضی شرکت در جشنواره و اصحاب رسانه قرار گرفته است.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.