تمرین شدید رامنی و اوباما برای مشت دوم دعوا

اگر اوباما در دومین مناظره نیز اقدام خاصی انجام ندهد، شانس او به شدت افت می کند. رامنی نیز می داند که مناظره تنها شانس باقی مانده برای بالابردن رای خود است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، نظرسنجی‌ ها  پس از برگزاری اولین دور مناظره «باراک اوباما» و «میت رامنی» حاکی از آن بود که درصد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، «میت رامنی» را پیروز این مناظره می‌ دانستند. این مناظره ۹۰ دقیقه ‌ای که در دانشگاهی در «دنور» ایالت «کلرادو» برگزار شد، نشان داد که رامنی موفق شد تا تمرکز خود را بر اشتغال در آمریکا به کار گیرد و اوباما مجبور به دفاع از خود و اقتصاد آمریکا شد.

حملات رامنی و دفاع منفعلانه اوباما، کار را برای رییس جمهور فعلی امریکا سخت و درصد رای دهندگان را بسیار به هم نزدیک کرده است.

حال، نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه دومین دور مناظره انتخاباتی را برگزار می کنند و در این نوع مناظره که در سالن برگزار می شود بینندگان شاهد تعامل و گفتگوی مستقیم با رای دهندگان هستند.

این نوع مناظره دارای مزایا و معایب خاص خود است. به عنوان مثال، تعداد زیادی از دیدارهای میت رامنی تاکنون به صورت مناظره سه شنبه برگزار شده اما نظر سنجی ها نشان می دهد مردم احساس می کنند باراک اوباما با رای دهندگان طبقه متوسط ارتباط بهتری برقرار کرده است.

از نکات دیگری که باید در این نوع مناظره در نظر گرفت این است که نامزدها کمتر به یکدیگر حمله می کنند و همین مسئله باعث می شود سئوال کنندگان بیشتر بر مباحث تمرکز کنند اما این موضوع استثنائاتی هم دارد چراکه ال گور در مناظره انتخاباتی سال ۲۰۰۰ با اشاره به مسائل خصوصی بوش، به وی حمله کرد.

همچنین در این مناظره سئوالات کنایه داری نیز از نامزدها پرسیده می شود که برای پاسخ دادن باید حواس خود را کاملا جمع کنند و اگر اوباما در دومین مناظره نیز اقدام خاصی انجام ندهد، شانس او به شدت افت می کند. رامنی نیز می داند که مناظره تنها شانس باقی مانده برای بالابردن رای خود است و با این حساب، دو کاندیدا ساعات سختی را برای مرور برنامه ها و سخنرانی خود برای جواب دادن به سوالات مردم می گذرانند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.