تمسخر آموزه های دینی در تبلیغات ایرانسل

خبرگزاری آریا-در تبلیغی از رادیو شاهد تمسخر آگاهانه یا غیرعمد آموزه های دینی از سوی ایرانسل بودیم.
به گزارش خبرنگار آریا، همواره آموزه های دینی در مسائل زندگی ما ایرانیان نقش مهمی داشته و دارد که صد البته همراه کردن تبلیغات براساس این آموزه ها می تواند هم به نفع شرکتی باشد که از طریق صدا و سیما تبلیغ می کند و هم براساس وظایف اصلی صدا و سیما نقش تربیتی داشته باشد. نویسنده صبح امروز که به محل کار خود می رفت از رادیو تبلیغی از ایرانسل را شنید که وی را برآن داشت تا به مسئولین ایرانسل و سایر مسئولین ذیربط نکاتی را متذکر شود. متن تبلیغ مذکور بدین مضمون بود که به شرح ذیل است:
زن: علی! فکر می کنی زندگی ما تا کی می تونه با هم ادامه داشته باشه… ادامه محاوره  ….
علی: کاری می کنم که زندگی ما همیشه ادامه داشته باشه… زن: چه جوری ….
علی : با سیم کارت دوقلوی ایرانسل” .
برای گفتن چند نکته به مسئولین ذیربط مقدمه ای عنوان می شود؛
زندگی مشترک و تحکیم بنیان خانواده همواره در دین مبین اسلام مورد توجه و تاکید بوده است و اصول و رموز ماندگاری یک زندگی و پایبندی زن و شوهر به آن هم در قرآن و هم در روایات اهل بیت (ع) برای ما مسلمانان ذکر شده است .البته ذکر این اصول از سوی خدا و پیامبران و ائمه معصومین (ع) فقط برای موعظه نبوده که راهنمای سعادت و خوشبختی ما انسانهاست که نمونه آن در زندگی دو الگوی بی نظیر بشریت یعنی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) کاملاً روشن و مبرهن است و با مرور حتی یک مورد ان نیز می توان به رازهای مهمی برای بقای زندگی مشترک پی برد .به عنوان مثال در مقطعی حضرت زهرا (س) خطاب به همسرشان می فرمایند: «یابن عمّ ماعهدتنی کاذبه ولا خائنه و لا خالفتک منذ عاشرتنی» «ای پسر عمو در این مدتی که در کنار هم زندگی کردیم، آیا تو از من دروغ یا خیانت و یا مخالفت دیده ای؟! نه! در طول زندگی مشترکمان، جایی سراغ نداری که به شما دروغ گفته باشم، یا در موردی خائنانه رفتار کرده باشم و یا با درخواست و گفتارت مخالفت نموده باشم».این کلمات نشان می دهد که محورهای اصلی حسن همسرداری یک زن در سه محور ذیل متمرکز است:در رفتار و گفتار با شوهرش صادق باشد و دروغ نگوید.در برخوردهای خود در مورد مال، عفت و ناموس خیانت نکرده و وفادار بماند و صداقت و وفاداری خود را در اموال و عفت نشان دهد.با مخالفت و ناسازگاری زندگی را برای خود و شوهرش تلخ نکند.جالب اینجاست که به دنبال برشمردن این محورهای سه گانه حضرت علی (ع) فرمودند: «معاذ الله»! به خدا پناه می برم. همسرم تو بالاتر از این سخنان هستی، تو به وظایف الهی داناتر، نیکوکارتر و متقی تر و کریم تر هستی و ترس تو از خدا شدیدتر از آن است که درگیر این گونه بحرانهای شخصیتی شوی.اگر هر دو طرف این روایت با هم مقایسه شوند، در می یابید که: کــسی می تواند دروغ نگوید، خیانت و مخالفت نکند که دانش به خدا دارد، دانش به خدا، همان معرفت به احکام و دین الهی است، در مرحله بالاتر نسبت به خدا و دین خدا شناخت دارد. چنین شخصیتی از نظر تقوا و کنترل رفتار از عدالت خدا و از برخورد عادلانه او، خوف دارد.
حال ذکر چند نکته در اینجا لازم است:
 اول اینکه ماه مبارک رمضان که ماه رجوع بیشتر به درگاه باریتعالی و زمان افزایش معنویت و فضائل اخلاقی و کاهش رذایل اخلاقی و ماه شهادت مولای متقیان امام علی (ع) است تبلیغی با این مضمون و با نام مرد (علی) پخش می شود.
دوم اینکه آیا در شرکت مذکور مسائل فرهنگی و چیزی به نام وظیفه امور فرهنگی جایی دارد یا خیر؟ و تبلیغ برای درآمد و جذب مشتری با چه بهایی باید صورت پذیرد؟
سوم اینکه با داشتن پیشینه ای همچون پیامک “به امارات خوش آمدید در جزیره ابوموسی” و سایر مواردی نظیر آن از سوی ایرانسل آیا نباید صدا و سیما و وزارت ارشاد بر روی همکاری تبلیغاتی با این شرکت تجدید نظری نمایند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.