تمهیدات سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در وضعیت اقتصاد مقاومتی

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای ایران با اشاره به تمهیدات سازمان در وضعیت اقتصاد مقاومتی گفت: هزینه تمام شده واحدهای صنعتی با استقراردر شهرکها و نواحی صنعتی کاهش می یابد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا از روابط عمومی و بین الملل این سازمان؛‌«فخراله مولایی» با بیان اینکه  مقام معظم رهبری راه مقابله با فشارهای اقتصادی را در اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند، گفت: کشورهای متخاصم با افزایش فشارهای اقتصادی قصد ضربه زدن به کشورمان را دارند اما هیچ زمان آرزوهای آنها محقق نخواهد شد، چرا که کشورمان در حوزه‌های مختلف و بخصوص صنعت به جایگاهی رسیده که می‌تواند در اکثر بخشها خودکفا شود.
وی با بیان اینکه تمام مسئولان نظام به اقتصاد مقاومتی و اجرا شدن آن اعتقاد دارند، تصریح کرد: کشوری که می‌خواهد استقلال خود را حفظ کند، باید هزینه‌های آن را پرداخت کند، بدین جهت در برابر تمام حیله‌ها و تحریمها باید مقاومت کرد تا بتوان به برنامه‌ها و چشم‌انداز ۱۴۰۴ دست پیدا کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به این مطلب که کاهش قیمت تمام شده کالاها در شهرکهای صنعتی، استفاده بهینه از انرژی و نیروی انسانی و همچنین ایجاد پایانه حمل و نقل در شهرکهای صنعتی به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید کمک خواهد کرد، بیان کرد: اگر زیرساختهای لازم برای حوزه تولید فراهم شود، می‌توان از فشارهای تحریم کاست و طبق برنامه حرکت کرد.

مولایی ادامه داد: در این زمینه به تمام مدیران استانی ابلاغ شده که تمام مشوقها و تخفیفهایی که در اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پیش‌بینی شده را طبق مقررات به واحد‌های تولیدی مستقر در صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا سعی کردیم بودجه سازمان متناسب با این ماموریتها افزایش یابد، خاطرنشان کرد: به این ترتیب امسال بودجه سازمان در بخشهای مختلفی چون کمکهای فنی و اعتباری، بودجه‌های بازسازی و نوسازی و بودجه طرح تملک در استانداری‌ها افزایش یافته است.

مولایی افزود: با اینکه وظیفه‌ ذاتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تنها تامین زیرساخت شهرکها است و وظیفه‌ای در تامین مالی واحد‌ها ندارد با این حال سعی شده تا با پیش‌بینی و ارائه‌ این بودجه‌ها از واحد‌های مستقر در شهرکها حمایت شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.