تمهیدات لایحه بودجه ۹۵ برای رفع بحران بیکاری در کشور



تاریخ انتشار: ۱۰ April 2016 | 11:50 am

معضل بیکاری در لایحه بودجه ۹۵

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۵ گفت: این سئوال وجود دارد که بودجه ۹۵ برای رفع معضل بیکاری چه تمهیدات عملیاتی اندیشیده است.

قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۹۵

حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی اصل نماینده مردم خدابنده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۵ که از امروز در دستور کار مجلس قرار گرفته است، با بیان اینکه بخش‌های محقق نشده بودجه ۹۴ در بودجه ۹۵ نیز تکرار شده است، اظهار داشت: از جمله این موضوعات می‌توان به بیکاری و اشتغال اشاره کرد که امسال نیز گرفتار آن هستیم.

وی ادامه داد: این سئوال وجود دارد که لایحه بودجه ۱۳۹۵ برای رفع معضل بیکاری، چقدر عملیاتی بوده و چه تمهیداتی اندیشیده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی گفت: همیشه گفته می‌شود که سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی که در حد ظرفیت خود کار نمی‌کنند یا تعطیل هستند، فراهم شود؛ بودجه ۹۵ چه تمهیدات روشنی برای تامین این سرمایه اندیشیده است؟

موسوی اصل همچنین با اشاره به ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه تاکید کرد: بر اساس این ماده که به موضوع توازن منطقه‌ای اشاره دارد، هر سال دو تا سه درصد بودجه ویژه برای مناطق محروم اختصاص می‌یابد، اما این کار فقط برای سال ۹۳ اتفاق افتاد و در لایحه ۹۵ اشاره‌ای به آن نشده است.

وی در پایان تعیین تکلیف نشدن دقیق قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را دلیل دیگر مخالفت خود با کلیات لایحه بودجه ۹۵ اعلام کرد.

 

 

منبع : مهر

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.