تمهیدات وبرنامه پیشنهادی برگزاری مراسم اربعین/ وضعیت مدارس و میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی

سی و سومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و باحضور مسئولان دستگاههای عضو کمیته برگزار و تمهیدات و برنامه پیشنهادی برگزاری مراسم اربعین و وضعیت مدارس و میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا؛ حسین ذوالفقاری در سی و سومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، پس از ارائه گزارش از وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، ضمن قدردانی از مردم در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی در ایام ماه محرم، بر لزوم استمرار این روند در ماه صفر نیز تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پروتکل مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای هر دو ماه محرم و صفر بود، ادامه داد: در این جلسه درخصوص اتخاذ تمهیدات ویژه برای اربعین بحث وبررسی شد. 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در این جلسه محمدی فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز گزارشی از برنامه ها و اقدامات این ستاد از ابتدای سال تاکنون ارائه کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، از ابتدا سه سناریوی عدم برگزاری راهپیمایی اربعین، برگزاری محدود و شرایط عادی برنامه ریزی شد و برای هر سه سناریو آمادگی داریم که البته پس از مذاکره با سفیر ایران در عراق و اعلام عدم پذیرش زائران خارجی از سوی دولت عراق، برنامه های جایگزین دنبال شده است.
وی افزود: البته با پیگیری ها و برنامه ریزی ستاد مرکزی اربعین حسینی زیرساختهای لازم در استانهای مرزی از قبیل پارکینگ، آب آشامیدنی، اسکان و خدمات بهداشتی و… تا بیش از ۹۰ درصد آماده شده است که در سالهای آینده بتوانیم بهترین شرایط را برای زائران اربعین ایجاد کنیم.
محمدی فر در ادامه درخصوص برنامه های جایگزین ستاد مرکزی اربعین خصوصا برنامه های کمیته فرهنگی و مشارکتهای مردمی توضیحاتی ارائه کرد و این برنامه ها مورد بحث و تبادل نظر اعضای کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی قرار گرفت.
همچنین در ادامه این جلسه گزارشی از روند بازگشایی مدارس و برنامه های پیش رو از سوی وزارت آموزش و پرورش ارائه شد، در ادامه نیز وزارت بهداشت گزارشی از روند اجرای پروتکلهای بهداشتی در مدارس و آماری از وضعیت استانها دراین خصوص ارائه کرد. 
به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در ادامه بر لزوم تقویت سامانه شاد برای آموزش آنلاین دانش آموزان و همچنین تنظیم برنامه برای حضور مستمر و منظم دانش آموزان در فضای آموزشی به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خلل در روند آموزشی آنها تاکید شد. 
بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت کشور، در پایان سی و سومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد طرح تداوم دورکاری حداکثر یک سوم از کارکنان آسیب پذیر ادارات در تهران مجددا با توجه به نتایج و تاثیرات مثبت آن در روند ترافیک و کاهش حجم جمعیتی ادارات به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا پیشنهاد شود تا در صورت تصویب این روند ادامه یابد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.