تمهیدات ویژه برای انتخابات برفی مجلس/ محور مسدودی نداریم

معاون راه روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: با وجود بارش باران و برف و وجود کولاک در جاده‌های مختلف، هیچ محوری در کشور مسدود نشده و برای باز نگه‌داشتن راه‌های روستایی در روز انتخابات تمهیدات ویژه اندیشیده شده است.

رضا اکبری- جانشین قرارگاه زمستانی سازمان راهداری‌وحمل‌و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور و اینکه گفته می‌شود، آزاد راه تبریز-زنجان به دلیل بارش برف سنگین مسدود شده است، به ایسنا گفت: بر اساس آخرین آمارها و گزارش‌های دریافت شده و رصدهای آنلاین و لحظه‌ای که از محورهای اصلی، فرعی و روستایی انجام می‌شود، هیچ محور مسدودی در کشور وجود ندارد و در حال حاضر تنها چند راه فرعی تکاب در استان آذربایجان غربی با محدودیت تردد و مسدودی موقت به دلیل سنگین بودن بارش‌ها مواجه شده است.

معاون راه روستایی سازمان راهداری‌و حمل‌و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سامانه بارشی کنونی فردا از کشور خارج می‌شود و خطر چندانی از این بابت احساس نمی شود، تاکید کرد:  گرچه در حال حاضر کولاک در برخی محورهای استان زنجان، همدان، قزوین و غیره وجود دارد اما سامانه بارشی کنونی از نظر مخاطرات احتمالی چندان جدی به نظر نمی‌رسد و هم اکنون بیشتر توجه و تمرکزمان را باید روی سامانه بارشی بگذاریم که از چهارشنبه از طریق استان‌های کردستان و کرمانشاه وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی برای روز انتخابات در برخی استان‌های غربی گفت: همه تمهیدات لازم در زمینه باز نگهداشتن همه راه‌های کشور به ویژه راه‌های روستایی که از اهمیت بالایی برخور دارند در جلسه اخیر ستاد بحران سازمان مطرح شد و بر این اساس همه تلاش خودمان را می‌کنیم تا هیچ راه روستایی در روز انتخابات بسته نشود و دست اندرکاران برگزاری انتخابات بتوانند نسبت به اخذ رای و جمع آوری و انتقال آراء مردم اقدام کنند.

اکبری افزود:‌ بر این اساس به استان‌های غربی مانند چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد اعلام کرده‌ایم که هر قدر هر تعداد ماشین‌آلات و تجهیزات برای باز نگه‌داشتن راه‌های روستایی نیاز دارند می‌توانند اجاره کنند اما به هیچ وجه نباید راه‌های روستایی در روز انتخابات بسته شود.

جانشین قرارگاه زمستانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وی با اشاره به برف سنگین کم‌سابقه در محور قزوین-رشت که روزهای گذشته مخاطرات بسیاری برای مردم ایجاد کرده بود، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسمی میزان تردد در محور قزوین-رشت بیش از چند برابر سه محور دیگر شمالی مانند چالوس، هراز و فیروزکوه است. به عنوان مثال در ۱۱ ماه سال گذشته میزان تردد ثبت شده در سه محور شمالی مذکور حدود ۴ میلیون بوده و این در حالی است که بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در محور قزوین-رشت در همین بازه زمانی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد:  از سوی دیگر امسال نتنها طی روزهای گذشته سامانه بارشی کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردیم بلکه بیش از یک میلیون تردد بیشتر از سال‌های گذشته در آزادراه قزوین-رشت انجام شد و این مسئله نشان می‌دهد که مسئولان استانی و منطقه‌ای باید هرچه سریعتر فکری به حال این مسئله کنند چرا که این محور به هیچ وجه پتانسیل و ظرفیت چنین ترددی را ندارد.

اکبری تاکید کرد: مردم در ایام در برفی باید همه ملزومات سفرهای زمستانی رعایت کنند و ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر امکانات لازم، قبل از انجام سفر همه اطلاعات مورد نیاز را از سامانه تلفنی یا اینترنتی ۱۴۱ سازمان‌راهداری کسب کنند اما متاسفانه در موارد اخیر مشاهده کردیم که بسیاری از رانندگان چنین توصیه‌هایی را جدی نمی‌گیرند و برای خودشان و دیگر مسافران مشکل‌ساز می‌شوند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.