تناقض، به یک اصل در حوزه سیاست تبدیل شده است – بین الملل

مهدی مطهرنیا، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین المللی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، با تاکید براینکه  آمریکا در حال بازآفرینی جبهه تحرک علیه ایران در لایه های گوناگون بازه زمانی آینده است گفت:  اساسا یکی از مشخصه های هویتی حوزه سیاست ودنیای سیاست، تناقض است .

این کارشناس مسائل بین الملل با تصریح براینکه این اقدام آمریکا در تناقض کامل با شعارهای حقوق بشری این کشور است گفت: دنیای سیاست دنیای تناقضات تو درتو وشبکه ای از متناقض نماها است، این یک اصل پذیرفته شده در حوزه سیاست برای رسیدن به منافع تعریف شده از سوی جهان غرب است که به هر تقدیر جامعه بین المللی با آن ناآشنا نیست. لذا این که بگوییم عملکرد آمریکا در حالت تناقض قرار دارد یک امر پذیرفته شده در افکار عمومی است واساسا بسیاری از سیاست مداران جهان در این تناقض بین گفتار وعمل درگیر هستند، از این جهت است که باید بگوییم افکار عمومی چندان به این تناقض توجه ندارند.
این استاد دانشگاه افزود: حذف نام منافقین از سوی آمریکا ،گامی لازم برای عملیاتی کردن اهداف و برنامه های بعدی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در غالب سناریوهای متفاوت، در تصمیم گیری های آینده غرب است.
این کارشناس با اشاره به عملکرد دوگانه آمریکا و تاثیر گذاری این اقدام بر افکار عمومی جهان، گفت: تناقض در رفتارهای آمریکا، یک اصل پذیرفته شده در حوزه سیاست برای رسیدن به منافع تعریف شده از سوی جهان غرب است که به هر تقدیر جامعه بین المللی با آن ناآشنا نیست.
 

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.