تنبورنوازان لاوچ در نیاوران کنسرت می‌دهند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

تنبورنوازان لاوچ˝ روزهای ۲۸و ۲۹ شهریور را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت.

حیدر کاکی؛ سرپرست و آهنگساز گروه “تنبور نوازان لاوچ” در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز به نقل از هنرآنلاین، از برگزاری کنسرت این گروه خبر داد و در این باره گفت: این کنسرت طی روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریورماه ساعت ۱۸در فرهنگساری نیاوران برگزار می گردد. در این کنسرت این گروه به اجرای قطعات فارسی و کردی می پردازد.

وی در ادامه گفت: این کنسرت در دو بخش فارسی و کردی اجرا می گردد که در بخش کردی با اجرای آثاری از علی اکبر مرادی همراه خواهد بود. بخش اول آن به قطعات فارسی اختصاص دارد که قطعاتی با عنوان نسیم، آواز سحری، دلاچونی، بیداد ،سحرگاهان، عاشق و مجنون و شمشاد و نرگس اختصاص دارد و اشعارآن همگی از میان اشعار باباطاهر انتخاب شده اند.

کاکی دربارهٔ بخش دوم توضیح داد: در بخش دوم این کنسرت قطعاتی کردی اجرا می گردد که گردون، آواز غریبی، آخ لیل، کله پیر، شمشاد نرگس و … عنوان این قطعات می باشند. تمامی قطعات بخش اول توسط خودم آهنگسازی شده است و قطعه اول از بخش دوم را نیز خودم ساخته ام. مابقی قطعات بخش دوم از میان قطعات استاد علی اکبری انتخاب شده اند که در واقع من به بازاجرای آنها اقدام کرده ام.

کاکی در ادامه خاطر نشان کرد: نوازنده های این گروه ، افشین صاحب نژاد(دف و دمام)، همایون کاکی( کوزه و تنبک)، ارسلان عباسی(تارباس) آرش خورشیدی( کمانچه) فرزاد بازگیر، صیاد محمدی، شعله اخوان (تنبور) حیدر کاکی( تنبور و شورانگیر)، مریم شهبازی(آواز و همخوان) تشکیل می دهند.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند به مراکز فروش ققنوس، دارینوش، آموزشگاه یارسان و گیشه نیاوران مراجعه کنند و یا از طریق سامانه اینترنتی iranconsert.comنسبت به خرید اینترنتی بلیت این کنسرت اقدام کنند.

پایان پیام/۴۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.