تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی در منطقه ۲۲ احداث می شوند

سه جزیره دریاچه چیتگر به نام ۳ جزیره بزرگ ایرانی نامگذاری شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه  خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ ، با تغییر نام ۳ جزیره در حال احداث در دریاچه چیتگر به نام جزایر معروف خلیج همیشه فارس، جزیره های تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی مهمان دائمی و نمادین اهالی پایتخت می شوند.
 
حسین مرادی شهردار منطقه ۲۲ با اعلام این خبر گفت: « جزایر واقع در شمال غربی، شمال و شرق دریاچه چیتگر به ترتیب به”تنب کوچک”، “تنب بزرگ” و “ابوموسی” تغییر نام گرفتند تا هویت ایرانی آنها در دل پایتخت ایران اسلامی نیز حفظ شود. »
 
وی در خصوص کاربریهای تعیین شده برای این ۳ جزیره افزود: « تنب کوچک با مساحت حدود ۴ هزار متر مربع دارای کاربری فرهنگی اجتماعی، تنب بزرگ با مساحت ۱۰ هزار مترمربع دارای کاربری فرهنگی و ابوموسی با مساحت ۱۳ هزار متر مربع دارای کاربری تفریحی و خدماتی خواهد بود. ۵۰ درصد از فضای هر یک از جزایر در حال احداث در دریاچه چیتگر را بنا و مابقی مساحت آن نیز به ایجاد فضای سبز اختصاص خواهد یافت. اکنون طراحی محوطه جزایر نامبرده انجام و بستر آنها نیز با خاکریزی اجرا شده است. »
 
به گفته شهردار منطقه ۲۲ هر یک از جزایر موجود در دریاچه چیتگر پس از آبگیری و بهره برداری از این پروژه بزرگ تفریحی گردشگری ، دست کم یک متر بالاتر از سطح آب قرار می گیرند.
 
شهردار منطقه ۲۲ خاطر نشان کرد: « هر یک از جزایر دریاچه چیتگر به اسکله، قایق برقی و قایق امداد مجهز خواهند بود. در ساحل دریاچه نیز ۴ اسکله ویژه قایق های تفریحی و پدالی برای گردش بر سطح دریاچه در اختیار شهروندان خواهد بود.»


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.