تندباد شدید اردبیل را در نوردید

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، وزش باد همراه با گرد و غبار که از شامگاه دوشنبه منطقه اردبیل را فرا گرفته موجب کاهش دید و ایجاد اختلال در زندگی روزمره اهالی شده است.
شب گذشته در مرکز استان وزش باد در حدی بود که موجب قطع جریان برق، وارد آمدن خسارت به تاسیسات مختلف شهری و روستایی و کندی رفت و آمد شد.
باد به تاسیسات مختلف خسارت زد
وزش باد گرم همراه با گرد و غبار شدید در مرکز و جنوب استان علاوه بر کاهش دید سبب آلودگی هوا و ایجاد مشکلات تنفسی در بین اهالی شده است.
رئیس تحقیقات و پیش بینی هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: این شرایط جوی در اثر ورود ناوه به نسبت ژرف در سطوح میانی جو به وجود آمده که سبب افت محسوس فشار هوا و آغاز وزش باد شده است.
علی دولتی مهر با بیان اینکه به مرور به شدت وزش باد افزوده می شود، اعلام کرد: بر اساس تداوم جریانات جنوب غربی در سطوح میانی جو پیش بینی می شود در این مدت سرعت وزش باد بین ۱۰ الی ۱۸ متر بر ثانیه از سمت جنوب غربی در نوسان باشد.
وزش باد تا چهارشنبه ادامه دارد
وی افزود: حداکثر سرعت باد در برخی نقاط به ۹۰ کیلومتر هم خواهد رسید که شامگاه گذشته وزش باد در مرکز استان به سرعت ۲۴ متر بر ثانیه یا ۸۶ کیلومتر در ساعت روی داد.
دولتی مهر با بیان اینکه در برخی از شهرستانها از جمله پارس آباد وزش باد به سرعت ۱۸ متر در ثانیه خسارات زیادی بر جای خواهد گذاشت تصریح کرد: در این منطقه آخرین سرعت باد ۲۰ متر بر ثانیه ثبت شده و سرعت نزدیک به این میزان یا بیشتر به ضرر این منطقه است.
هشدار به شهروندان به رعایت موارد ایمنی
این مسئول با اعلام اینکه که وزش باد همراه با گرد و غبار تا پایان روز سه شنبه در منطقه ادامه دارد، از شهروندان خواست از تردد و توقف در جاهایی که احتمال خطر در اثر وزش باد وجود دارد خودداری کنند.
وی همچنین از رانندگان خواست وسائط نقلیه خود را در مکانهایی که احتمال ریزش و سقوط وسیله ای وجود دارد، پارک نکنند.
دولتی مهر اعلام کرد: با نفوذ هوای خنک به سواحل غربی دریای خزر دمای هوا کاهش یافته و طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه دمای بین چهار تا هشت درجه سانیت گراد کاهش می یابد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.